Wielu właścicieli restauracji zastanawia się, jak może zrobić coś dobrego, wykorzystując rozpoznawalność swojej firmy i zaangażowanie osób, które odwiedzają lokal gastronomiczny. Sposobów jest wiele. Zainspiruj się.
Angażowanie się w akcje charytatywne to działanie niezwykle szlachetne, ale także rozsądne posunięcie marketingowe – ociepla bowiem wizerunek firmy i wpływa na pozytywny odbiór restauracji przez gości. Jeżeli działając charytatywnie, możesz promować swój biznes, to wydaje się być to rozwiązaniem idealnym. Wprowadź je w życie od zaraz. Podpowiadamy jak to zrobić.
Spis treści
2. Promocja zbiórek internetowych
3. Imprezy charytatywne w restauracjach
4. Dobroczynne imprezy sportowe
Klasyczna zbiórka w lokalu
To najprostszy i najbardziej znany sposób, by móc realnie pomóc potrzebującym. Warto w tym celu skontaktować się ze sprawdzoną fundacją i zgłosić chęć umieszczenia puszki w swoim lokalu. Dobrze też angażować się w duże akcje, np. WOŚP.
By podkręcić efektywność zbiórki (i zwrócić uwagę klientów na puszkę), postaw obok skrzynkę na losy i zorganizuj loterię. Wśród osób, które wrzucą datek, możesz losować cyklicznie, np. raz w tygodniu darmową pizzę lub specjalność Twojej restauracji. To zachęci gości do większej aktywności.
Promocja zbiórek internetowych
Zbiórki internetowe to szybki i prosty sposób pomocy potrzebującym. Jednak w czasach, kiedy tego typu informacje płyną do nas zewsząd, warto ciekawie promować swoją akcję. Jak to zrobić?
Możesz zorganizować na firmowych mediach społecznościowych wyzwania. Goście je kochają! Wprowadź jednodniową promocję w zamian za osiągnięcie wyznaczonego wcześniej celu zbiórki. Wykorzystaj kreatywność swojego zespołu.
A jeśli wolisz dobre, sprawdzone rozwiązania, włącz się w popularne inicjatywy. Załóż firmową eSkarbonkę. Nasza firma już ją ma! Zobacz, jak wygląda. Może zechcesz ją zasilić?
Imprezy charytatywne w restauracjach
Licytacje na szczytny cel możesz zorganizować podczas dobroczynnej kolacji, ale istnieją prostsze sposoby na zastosowanie tej metody. Skorzystaj z możliwości mediów społecznościowych. Wystaw na licytację ekskluzywną kolację w swoim lokalu, voucher, udział w warsztatach z szefem kuchni czy tygodniową dietę z dowozem. Możesz też zrobić degustację połączoną ze zbiórką na szlachetny cel. Wszystko zależy od specjalizacji lokalu. Zdobędziesz dla potrzebujących znaczną kwotę, a udostępnianie akcji w social mediach przez obserwujących Twój profil gości sprawi, że poznają go również inni – potencjalni klienci. Masz zatem szansę nie tylko przyciągnąć nowych konsumentów, ale także ocieplić wizerunek swojej firmy.
Dobroczynne imprezy sportowe
Wraz ze swoim zespołem możecie włączyć się też w inne formy pomocy, np. poprzez udział w imprezach sportowych, a swoje zmagania promować poprzez media społecznościowe. To doskonały pomysł, by zawalczyć o lepszy los potrzebujących. Przy okazji stworzysz doskonały materiał promocyjny. Dodatkowym atutem takiego przedsięwzięcia jest integracja zespołu. Nic tak nie łączy jak wspólny cel. A jeśli jest szczytny – wspaniale!
Przykładem imprezy sportowej, w którą może się zaangażować cała firma jest np. Wirtualny Bieg WOŚP. W różnych miastach organizowane są cyklicznie także inne biegi, maratony i imprezy sportowe, z których dochód przeznaczony jest na cele charytatywne.
Inne formy pomocy
A może chciałbyś wesprzeć wolontariuszy ciepłym posiłkiem podczas imprez i kwest lub nawiązać współpracę (okazjonalną lub stałą) z instytucjami wspierającymi potrzebujących. Lokale gastronomiczne mogą uczestniczyć w pomocy na wiele różnych sposobów. Liczy się kreatywne podejście i pomysł!
Interesującą inicjatywą jest wprowadzenie hasła, po wypowiedzeniu którego goście dostają zniżkę na posiłek, a drobna część z ich rachunku zostanie przekazana wybranej fundacji.
Restauracje mogą pokusić się także o zorganizowanie świątecznych posiłków dla potrzebujących, np. kolacji w domu seniora z okazji Dnia Babci i Dziadka. Goście mogą wesprzeć akcję, kupując cegiełkę. Nie musi być to jednak klasyczny datek do puszki. Ciekawym pomysłem jest zaproponowanie gościom zakupu ciasteczek, z których dochód będzie przekazany na cel dobroczynny. Taki smaczny drobiazg dodatkowo zmotywuje klientów.
Wielu gościom leży na sercu także los zwierząt. Możesz zatem wykorzystać chociażby październikowy Dzień Kundelka (25.10) i wypromować w mediach społecznościowych akcję charytatywną wspierającą lokalne schronisko.
Możliwości jest tak wiele. Warto z nich korzystać i włączyć się w akcje dobroczynne. Dobro powraca!