• Logo blog gastronomiczny Bidfood Farutex
  • Kategorie

    • Bez kategorii
    • Gastronomia na bieżąco
    • Karta win
    • Marketing w gastronomii
    • Produkty dla gastronomii
    • Profile kuchni
    • Techniki kulinarne
    • Trendy gastronomiczne
    • Wywiady, felietony
  • Strony

    • Kontakt
    • O Bidfood Farutex
    • O blogu
  • Przejdź do systemu e-bidfood i poznaj ofertę produktów dla gastronomii - blog gastronomiczny Bidfood Farutex
  • Śledź nas w social mediach

  • Bidfood Farutex

    Oferta Bidfood Farutex

    Bidfood Farutex jest ogólnopolskim dostawcą rozwiązań i produktów dla gastronomii. W swojej ofercie posiada 10 tys. produktów polskich i zagranicznych dostawców. Kliknij i sprawdź!

  • Poznajmy się
    • O blogu
    • O Bidfood Farutex
  • Tematy
    • Produkty dla gastronomii
    • Trendy gastronomiczne
    • Techniki kulinarne
    • Wywiady, felietony
    • Marketing w gastronomii
    • Karta win
    • Zero waste w gastronomii
  • Rodzaje kuchni
    • Kuchnia azjatycka
    • Kuchnia francuska
    • Kuchnia hiszpańska
    • Kuchnia polska
    • Kuchnia włoska
    • Kuchnia nowoczesna
    • Kuchnia wegańska
    • Kuchnia wegetariańska
  • Popularne dania
    • Pizza
    • Sushi
    • Burgery
    • Makaron
  • Kontakt
  • Oferta Bidfood Farutex

Działalność dobroczynna. Odkryj sposoby na pomoc potrzebującym i ocieplenie wizerunku restauracji

12-01-2022

Wielu właścicieli restauracji zastanawia się, jak może zrobić coś dobrego, wykorzystując rozpoznawalność swojej firmy i zaangażowanie osób, które odwiedzają lokal gastronomiczny. Sposobów jest wiele. Zainspiruj się.

Angażowanie się w akcje charytatywne to działanie niezwykle szlachetne, ale także rozsądne posunięcie marketingowe – ociepla bowiem wizerunek firmy i wpływa na pozytywny odbiór restauracji przez gości. Jeżeli działając charytatywnie, możesz promować swój biznes, to wydaje się być to rozwiązaniem idealnym. Wprowadź je w życie od zaraz. Podpowiadamy jak to zrobić.

Spis treści

1.Klasyczna zbiórka w lokalu

2. Promocja zbiórek internetowych

3. Imprezy charytatywne w restauracjach

4. Dobroczynne imprezy sportowe

  • Inne formy pomocy
Pobierz trendbook horeca 2022 i poznaj trendy gastronomiczne - blog gastronomiczny Bidfood Farutex

Klasyczna zbiórka w lokalu

To najprostszy i najbardziej znany sposób, by móc realnie pomóc potrzebującym. Warto w tym celu skontaktować się ze sprawdzoną fundacją i zgłosić chęć umieszczenia puszki w swoim lokalu. Dobrze też angażować się w duże akcje, np. WOŚP.

By podkręcić efektywność zbiórki (i zwrócić uwagę klientów na puszkę), postaw obok skrzynkę na losy i zorganizuj loterię. Wśród osób, które wrzucą datek, możesz losować cyklicznie, np. raz w tygodniu darmową pizzę lub specjalność Twojej restauracji. To zachęci gości do większej aktywności.

Działalność dobroczynna. Odkryj sposoby na pomoc potrzebującym i ocieplenie wizerunku restauracji - blog gastronomiczny Bidfood Farutex

Promocja zbiórek internetowych

Zbiórki internetowe to szybki i prosty sposób pomocy potrzebującym. Jednak w czasach, kiedy tego typu informacje płyną do nas zewsząd, warto ciekawie promować swoją akcję. Jak to zrobić?

Możesz zorganizować na firmowych mediach społecznościowych wyzwania. Goście je kochają! Wprowadź jednodniową promocję w zamian za osiągnięcie wyznaczonego wcześniej celu zbiórki. Wykorzystaj kreatywność swojego zespołu.

A jeśli wolisz dobre, sprawdzone rozwiązania, włącz się w popularne inicjatywy. Załóż firmową eSkarbonkę. Nasza firma już ją ma! Zobacz, jak wygląda. Może zechcesz ją zasilić?

Wykorzystaj rozpoznawalność swojej restauracji w słusznej sprawie. Zobacz, jakie masz możliwości i co, prócz satysfakcji możesz zyskać.

Imprezy charytatywne w restauracjach

Licytacje na szczytny cel możesz zorganizować podczas dobroczynnej kolacji, ale istnieją prostsze sposoby na zastosowanie tej metody. Skorzystaj z możliwości mediów społecznościowych. Wystaw na licytację ekskluzywną kolację w swoim lokalu, voucher, udział w warsztatach z szefem kuchni czy tygodniową dietę z dowozem. Możesz też zrobić degustację połączoną ze zbiórką na szlachetny cel. Wszystko zależy od specjalizacji lokalu. Zdobędziesz dla potrzebujących znaczną kwotę, a udostępnianie akcji w social mediach przez obserwujących Twój profil gości sprawi, że poznają go również inni – potencjalni klienci. Masz zatem szansę nie tylko przyciągnąć nowych konsumentów, ale także ocieplić wizerunek swojej firmy.

Działalność dobroczynna. Odkryj sposoby na pomoc potrzebującym i ocieplenie wizerunku restauracji - blog gastronomiczny Bidfood Farutex

Dobroczynne imprezy sportowe

Wraz ze swoim zespołem możecie włączyć się też w inne formy pomocy, np. poprzez udział w imprezach sportowych, a swoje zmagania promować poprzez media społecznościowe. To doskonały pomysł, by zawalczyć o lepszy los potrzebujących. Przy okazji stworzysz doskonały materiał promocyjny. Dodatkowym atutem takiego przedsięwzięcia jest integracja zespołu. Nic tak nie łączy jak wspólny cel. A jeśli jest szczytny – wspaniale!

Przykładem imprezy sportowej, w którą może się zaangażować cała firma jest np. Wirtualny Bieg WOŚP. W różnych miastach organizowane są cyklicznie także inne biegi, maratony i imprezy sportowe, z których dochód przeznaczony jest na cele charytatywne.

Działalność dobroczynna. Odkryj sposoby na pomoc potrzebującym i ocieplenie wizerunku restauracji - blog gastronomiczny Bidfood Farutex

Inne formy pomocy

A może chciałbyś wesprzeć wolontariuszy ciepłym posiłkiem podczas imprez i kwest lub nawiązać współpracę (okazjonalną lub stałą) z instytucjami wspierającymi potrzebujących. Lokale gastronomiczne mogą uczestniczyć w pomocy na wiele różnych sposobów. Liczy się kreatywne podejście i pomysł!

Interesującą inicjatywą jest wprowadzenie hasła, po wypowiedzeniu którego goście dostają zniżkę na posiłek, a drobna część z ich rachunku zostanie przekazana wybranej fundacji.

Restauracje mogą pokusić się także o zorganizowanie świątecznych posiłków dla potrzebujących, np. kolacji w domu seniora z okazji Dnia Babci i Dziadka. Goście mogą wesprzeć akcję, kupując cegiełkę. Nie musi być to jednak klasyczny datek do puszki. Ciekawym pomysłem jest zaproponowanie gościom zakupu ciasteczek, z których dochód będzie przekazany na cel dobroczynny. Taki smaczny drobiazg dodatkowo zmotywuje klientów.

Wielu gościom leży na sercu także los zwierząt. Możesz zatem wykorzystać chociażby październikowy Dzień Kundelka (25.10) i wypromować w mediach społecznościowych akcję charytatywną wspierającą lokalne schronisko.

Działalność dobroczynna. Odkryj sposoby na pomoc potrzebującym i ocieplenie wizerunku restauracji - blog gastronomiczny Bidfood Farutex

Możliwości jest tak wiele. Warto z nich korzystać i włączyć się w akcje dobroczynne. Dobro powraca!

GastronomiaHoreca
Udostępnij

Marketing w gastronomii

Może Cię też zainteresować

Ryby od rana do wieczora. Poznaj trendy i pomysły na ryby w menu
10-03-2023
Waste management, czyli 7 kroków do ograniczenia strat żywności
02-03-2023
Gotowe desery dla gastronomii. Jakie słodkości wybierają goście i jak łączyć desery z winem – poznaj nasze wskazówki
22-02-2023
  • Przejdź do systemu e-bidfood i poznaj ofertę produktów dla gastronomii - blog gastronomiczny Bidfood Farutex
  • Kategorie

    • Bez kategorii
    • Gastronomia na bieżąco
    • Karta win
    • Marketing w gastronomii
    • Produkty dla gastronomii
    • Profile kuchni
    • Techniki kulinarne
    • Trendy gastronomiczne
    • Wywiady, felietony
  • Śledź nas w social mediach

  • Bidfood Farutex

    Oferta Bidfood Farutex

    Bidfood Farutex jest ogólnopolskim dostawcą rozwiązań i produktów dla gastronomii. W swojej ofercie posiada 10 tys. produktów polskich i zagranicznych dostawców. Kliknij i sprawdź!



  • Wprowadź swój adres e-mail, aby otrzymywać nasz newsletter!


  • Najnowsze posty

    • Ryby od rana do wieczora. Poznaj trendy i pomysły na ryby w menu
      10-03-2023
    • Waste management, czyli 7 kroków do ograniczenia strat żywności
      02-03-2023
    • Gotowe desery dla gastronomii. Jakie słodkości wybierają goście i jak łączyć desery z winem – poznaj nasze wskazówki
      22-02-2023
    • Rodzaje pizzy – przewodnik po smakach Włoch
      09-02-2023
  • Przejdź do systemu e-bidfood i poznaj ofertę produktów dla gastronomii - blog gastronomiczny Bidfood Farutex

© Copyright Farutex Sp. z o.o.