Black Friday 2021 zbliża się wielkimi krokami. Nie wiesz, jakie działania zaplanować, aby wyróżnić się na lokalnym rynku? Poznaj 5 pomysłów na Black Friday w gastronomii.
W tym roku Black Friday 2021 przypada dokładnie 26 listopada. Oczywiście najwięcej marketingowego szumu usłyszymy właśnie w piątek, ale… Przecież nic nie stoi na przeszkodzie, aby promocje wydłużyć na cały weekend!
Na jakie aktywności postawić, aby przyciągnąć do siebie stałych gości i zdobyć nowych? Zobacz nasze propozycje.
Spis treści
- Black Friday w gastronomii 2021: czarne menu
- Coś ekstra na Czarny Piątek 2021
- Rabaty w wybranych godzinach
- Darmowa dostawa na wynos w ramach Black Friday 2021
- Zestaw swój zestaw
Black Friday 2021 w gastronomii: czarne menu
Przygotuj specjalną kartę dla swoich gości! Możesz wykorzystać wiele produktów, które są w czarnym kolorze lub barwione na czarno. Sprawdź takie składniki jak:
- czarny makaron – makaron zabarwiony sepią lukrecją to świetny wybór. Warto połączyć go delikatnymi rybami i owocami morza, np. małżami czy krewetkami. Więcej o makaronach kolorowych przeczytasz w tekście „Trzy sposoby na makarony kolorowe – sprawdź!”.
- ryż czarny – uznawany jest wśród dietetyków i lekarzy za superfood. Ma wytrawny, lekko orzechowy smak. Z czarnego ryżu możesz przygotować hiszpańską paellę czy ryżowy pudding kokosowy. Więcej o tym gatunku ryżu dowiesz się z artykułu „Wszystkie kolory ryżu. Czerwony, czarny, ryż dziki…”.
- sól czarna kala namak – sól, którą pokochali weganie, ponieważ świetnie imituje zapach jajka. Jest nierafinowana, nie zawiera przeciwzbrylaczy. Wykorzystaj ją w sosach, zupach, curry czy gulaszach wegańskich.
- czarny sezam – charakteryzuje się nieco intensywniejszym smakiem od sezamu białego, jest lekko orzechowy, słodki i pozbawiony gorzkawego posmaku. Stanowi bardzo popularny składnik wielu dań kuchni azjatyckiej, ale świetnie sprawdzi się też w farszach, deserach, surówkach i sałatkach.
- czarne bułeczki bao – wykorzystywane głównie w kuchni chińskiej. Sprawdzają się zarówno w foodtruckach, jak i stacjonarnych restauracjach.
- quinoa czarna (komosa ryżowa) – może być składnikiem zup i dań jednogarnkowych, bazą sałatek czy zapiekanek na słono i słodko. Sprawdzi się też w deserach, a nawet ciastach.
- czarna bułka do burgera – doda koloru do każdego burgera. To świetny pomysł, aby wyróżnić swoje menu! Jakie dobrać dodatki? Sprawdź w tekście „25 pomysłów na dodatki do burgera inspirowane smakami świata”.
- czarne trufle – uszlachetniają smak wielu dań. Będą eleganckim dodatkiem do bruschetty, makaronów i mięs.
- czarny kawior masago lub tobiko – stosowane i podawane zamiennie są popularnym dodatkiem do sushi i sashimi (np. wykończeniem uramaków czy nadzieniem do rolek kalifornijskich). Mogą być też doskonałym elementem blinów, dressingów, sałatek, past i tostów. Więcej o kawiorach dowiesz się z tekstu „Jaki kawior do sushi? Wybierz najlepszy topping”.
Coś ekstra na Czarny Piątek 2021
Zarówno sklepy internetowe, jak i lokale gastronomiczne stawiają w Black Friday na rabaty. To oczywiste rozwiązanie – kto nie lubi promocji? Skoro wszyscy stawiają właśnie na obniżki, Ty spróbuj innego podejścia. Zaoferuj swoim gościom coś ekstra!
Dobrym rozwiązaniem będzie darmowy napój lub deser za zamówienie powyżej wskazanej kwoty lub własnoręcznie robione ciasteczka do kawy (np. włoskie biscotti). Jeśli serwujesz pizzę, możesz w gratisie dorzucić jeden dodatek. A jeśli burgera – frytki. Z pewnością znajdziesz odpowiednie rozwiązanie dla siebie!
A jeśli jednak wolisz sięgnąć po zniżki, to zaproponuj…
Rabaty w wybranych godzinach
Black Friday zgodnie ze swoją nazwą zawsze przypada w piątek. Zwykle w tym dniu tygodnia największe obłożenie lokalu przypada na popołudnie. Dlatego też warto „czarnopiątkową” zniżkę ograniczyć godzinowo – tym bardziej, że rabat -10% czy -20% z pewnością przyciągnie klientów. Obniż ceny swoich dań w wybranych przez siebie godzinach, gdy w Twoim lokalu nie ma największego obłożenia.
Możesz też zdecydować się na rabaty malejące, np. -30% od godz. 12, który zmniejsza się o 10% co godzinę.
Darmowa dostawa na wynos w ramach Black Friday 2021
Zwykle na początku grudnia polski e-commerce obchodzi Dzień Darmowej Dostawy. To oczywiście inne święto niż Black Friday, ale kto powiedział, że nie można sięgnąć po ten pomysł wcześniej?
Jeśli sprzedajesz dania na wynos, zaoferuj w ramach Black Friday dostawę na wynos za darmo – bez ograniczeń kwotowych. Ten pomysł będzie strzałem w dziesiątkę zarówno w przypadku pizzerii, burgerowni, restauracji sushi czy casual bistro.
Zestaw swój zestaw
To prosty sposób na zwiększenie rachunku. Zaoferuj swoim gościom proste zestawy dnia – niekoniecznie lunchowe. Możesz dobrać czarną kawę z tortem kawowym, przystawkę z zupą serwowane na czarnych talerzach, wiśniowy deser z ciemnoczerwonym winem. Wybierz taki pakiet, który zaskoczy Twoich stałych klientów. Przyciągnięcie uwagi gwarantowane!