Dzień Matki jest doskonałą okazją dla zwiększenia zysków restauracji. Młodzi ludzie coraz częściej stawiają na niematerialne prezenty, inwestując w przeżycia i wspomnienia. To dlatego rodzinne lunche, obiady czy kolacje w restauracjach stają się popularną formą celebrowania ważnych dni w gronie najbliższych. Przekonaj gości, że Twoja restauracja jest wymarzonym miejscem na spędzenie Dania Matki (i nie tylko). Postaw na odpowiednią oprawę i promocję.
Świętowanie Dnia Matki w restauracji jest bardzo popularne na świecie, coraz bardziej także w Polsce. Nawet pandemia nie spowolniła sprzedaży tego dnia w lokalach gastronomicznych. Według danych opublikowanych przez TouchBistro, średni wzrost sprzedaży w Dzień Matki – w porównaniu z przeciętnymi dziennymi przychodami – wzrasta o jedną czwartą. I choć w Polsce kultura wychodzenia do restauracji na tego typu okazje wciąż jest w fazie rozwoju, zwiększony ruch w lokalach z pewnością będzie zauważalny.
Istnieje kilka niezawodnych sposobów na podkreślenie wagi tego święta. Poznaj je.
Spis treści
2. Menu
3. Marketingowe rady dla gastronomii
- Drink dedykowany mamom
- Liczy się gest
- Dostawa z odpowiednią oprawą
- Rozrywka dla mam
- Karta podarunkowa
- Lekcja gotowania – wspólny czas z mamą
- Współpracuj i promuj
- Komunikuj, nie narzucaj
Zacznij od planu
Dobry plan to podstawa! Szczególnie jeśli chodzi o przygotowanie uroczystości w lokalach. To nie lada wyzwanie dla całej załogi. Trzeba odpowiednio wcześniej zamieścić posty w mediach społecznościowych, nagłośnić swoją ofertę, przygotować upominki – tak, by myśl o zaproszeniu mamy właśnie do Twojej restauracji zdążyła wykiełkować w głowach potencjalnych gości. Pokaż, że masz pomysł i to w Twoim lokalu wszystkie mamy poczują się wyjątkowo.
Menu
Nie musisz przygotowywać specjalnego menu z okazji każdego święta. Jednak dobrym pomysłem jest wprowadzenie dania dnia przygotowanego na ten dzień. Możesz nawiązać do trendów, stawiając na nostalgiczne smaki, czyli takie, „jak u mamy” – w wersji klasycznej, bądź z lekkim twistem, w nieco nowatorskiej odsłonie.
Marketingowe rady dla gastronomii
Jeśli chcesz, by Twoja restauracja wyróżniała się na tle innych swoją ofertą i zachęcała do odwiedzin w tak szczególnym dniu, musisz o tym… powiedzieć. Komunikuj zatem – w sieci, na plakatach w lokalu. Skoro podejmujesz wysiłki, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom gości – sami zainteresowani muszą o tym wiedzieć!
Jak promować taką akcję? Podsuwamy garść inspiracji.
Drink dedykowany mamom
Tego dnia zaproponuj specjalnego drinka lub koktajl dla mam. Możesz postawić na całkowicie oryginalne kompozycje lub sprawdzone rozwiązania. Drink Bahama Mama idealnie nawiązuje nazwą i klimatem do tego święta. Warto przygotować także ciekawą opcję bezalkoholową.
Liczy się gest
Kto nie lubi prezentów? Nawet symboliczny upominek sprawi, że odwiedzający Twoją restaurację goście pomyślą o niej cieplej. Nie musisz generować przy tym dużych kosztów. Wystarczy ułożyć w koszu jabłka, czekoladki czy ciasteczka z przyczepioną dedykacją lub sentencją. Takie miłe akcenty są zauważane (i doceniane) przez klientów.
Dostawa z odpowiednią oprawą
Jeśli Twój lokal oferuje dowóz, możesz zaoferować tego dnia (na specjalne życzenie) zestaw na Dzień Matki. Nie musi się on znacząco różnić od standardowego – wystarczy, że dołączysz kartkę z życzeniem, słodki upominek czy różę.
Możesz też wprowadzić specjalną ofertę i stworzyć gotowy prezent dla mamy, a w nim słodkie i wykwintne specjalności Twojej restauracji.
Rozrywka dla mam
Idealnie byłoby, gdyby w restauracji udało się zorganizować jakąś atrakcję. Fotobudka, konkurs, loteria, w której wygraną może być voucher na kolację w Twojej restauracji. Takie atrakcje są łatwe w organizacji, nie wymagają dużego nakładu finansowego i pracy, a skutecznie podkreślą wyjątkowość Dnia Matki. Świetnym pomysłem jest też live cooking lub degustacja win.
Karta podarunkowa dla mam
Przybyłym do Twojego lokalu mamom warto zaproponować także karty rabatowe w formie zaproszenia, do wykorzystania przy kolejnej wizycie w restauracji. Niech Twoje wysiłki i podjęte działania procentują w przyszłości.
Lekcja gotowania – wspólny czas z mamą
A może zorganizujesz warsztaty kulinarne? To atrakcyjny sposób na wspólne spędzenie czasu w rodzinnym gronie i świetny pomysł na prezent z okazji Dnia Matki. Czas pandemii pokazał, że tego typu wydarzenia cieszą się dużym zainteresowaniem.
Współpracuj i promuj
Dobrym pomysłem jest też nawiązanie współpracy z biznesami pozornie niezwiązanymi z branżą gastronomiczną. Stworzenie pakietów, takich jak kolacja i masaż w zaprzyjaźnionym salonie oraz wzajemne promowanie swoich ofert, również w mediach społecznościowych, jest coraz częściej stosowaną praktyką.
Komunikuj, nie narzucaj
Nie potrzebujesz krzykliwej oferty, by zwrócić uwagę klientów. Czasami wystarczy jeden, wybrany element. Posty nie powinny być nachalne, ale sugerować, że zamiast praktycznych (lub nie) prezentów, warto postawić na przeżycia i budowanie wyjątkowych doświadczeń. Idealnie, jeśli treści i grafiki będą nacechowane emocjonalnie. Chcesz wiedzieć, jak robić to skutecznie? Przeczytaj w naszym artykule: „Chcesz zdobyć nowych klientów? Poznaj marketing wirusowy„.
Pamiętaj, że przyjętą strategię możesz powielać przy okazji innych świąt i ważnych dni. A przecież już w czerwcu obchodzić będziemy Dzień Ojca.