Idą święta. Jak przygotować w tym ważnym dla gastronomii okresie ofertę i wypromować ją wśród klientów? Podpowiadamy! Postaw nie tylko na specjalne wigilijne menu, sięgnij także po możliwości jakie daje współczesny marketing. Nie zapominaj także, że to czas dzielenia się i radosnej, świątecznej atmosfery. Wielu Polaków szuka nie tylko pysznego jedzenia, ale także… ducha świąt! Zadbaj o to, żeby znaleźli go właśnie u Ciebie.
Na szczęście, wiele wskazuje na to, że tegoroczne Boże Narodzenie uda się nam spędzić w (miarę) normalnych warunkach. Bez ciężkich ograniczeń, jakie niosą ze sobą restrykcje doby pandemii. Zastanawiasz się, jak wykorzystać ten czas do promocji swojej restauracji? Oto pięć wskazówek na bezpłatne działania marketingowe, które możesz wprowadzić jeszcze dziś. Dzięki nim przyciągniesz uwagę klientów, wyróżnisz się na tle konkurencji i zwiększysz ruch w swoim lokalu!
Spis treści
- Menu wigilijne w ofercie specjalnej
- Catering świąteczny
- Social media – buduj relacje
- Wyślij kartkę na święta!
- Podziel się i zyskaj
Menu wigilijne w ofercie specjalnej
Klienci kochają promocje. Niezawodnym sposobem na przyciągnięcie ich uwagi jest zaproponowanie konkretnych korzyści. Możliwości jest naprawdę wiele. Czy to świąteczny prezent dodawany do zamówienia, na przykład: kawałek ciasta, pierniczek czy niewielki słoik konfitury. Dobrym pomysłem jest także promocja polegająca na dodaniu jednej porcji gratis przy większym zamówieniu. Możesz także wprowadzić specjalne zniżki dla tych klientów, którzy wcześniej zarezerwują u Ciebie stolik lub catering. Najważniejsze, aby wybierając właśnie Twoją ofertę, klient poczuł, że zyskuje coś ekstra.
Catering świąteczny
Wiele wigilii dla pracowników organizowanych jest na terenie firm. W związku z tym lokale oferujące dania na wynos cieszą się szczególną uwagą w okresie świątecznym. Jeśli zastanawiasz się, jak dotrzeć ze swoją ofertą cateringową do szerokiego grona klientów, skorzystaj z bazy zamownaswięta.pl! Zapisy są całkowicie bezpłatne, wystarczy jedynie wypełnić krótki formularz. Dzięki temu zyskasz pewność, że Twoja oferta trafi bezpośrednio do zainteresowanych osób.
Social media – buduj relacje
Promocja i sprzedaż świątecznego menu to aktualnie priorytet dla wielu restauratorów. W skutecznej walce o klienta warto wykorzystać wszelkie kanały komunikacyjne, a zwłaszcza social media. Tradycyjne życzenia zakończone zwrotem „Wesołych Świąt”, mogą już nie wystarczyć. Sposobem na przyciągnięcie zainteresowania mogą być niecodzienne i unikalne zdjęcia. Na przykład te wykonane u lokalnych dostawców, u których odbierasz zamówione produkty albo wspólne fotografie Twojego zespołu. Ciekawym pomysłem jest także publikowanie profesjonalnych porad kulinarnych. Najważniejsze, żeby pokazać, jak wyjątkowa jest Twoja restauracja.
Wyślij kartkę na święta!
Bożonarodzeniowa kartka dla stałych klientów to niewielki wydatek, ale duża korzyść wizerunkowa! Adresaci poczują się wyróżnieni i docenieni. Ty z kolei zyskujesz szansę, żeby wyróżnić się na tle konkurencji. Zwłaszcza, jeśli projekt pocztówki przygotują Twoi pracownicy lub jeśli będzie ona nawiązywała do specyfiki lokalu. Zwykła kartka elektroniczna, jaką można jednym kliknięciem rozesłać do setki klientów, to zdecydowanie nie to samo.
Podziel się i zyskaj
W okresie przedświątecznym szczególnie ciepło patrzymy na różnego rodzaju akcje charytatywne. Organizacja tego typu inicjatyw, to wspaniała szansa na przyciągnięcie uwagi i umocnienie swojego dobrego wizerunku.
Kolacja charytatywna
Zastanawiasz się, co mógłbyś zrobić, żeby to właśnie Twoja restauracja zyskała opinię przyjaznej i otwartej na innych? Sposobów jest wiele! Jednym z nich jest przygotowanie kolacji charytatywnej dla potrzebujących. W akcję możesz włączyć swoich stałych klientów, np. poprzez organizację zbiórki produktów spożywczych, z których przygotujesz posiłki dla potrzebujących. Możesz być pewien, że bardzo chętnie podzielą się oni informacją o tym wydarzeniu ze znajomymi i na swoich social mediach. Także lokalna prasa i radio interesują się tego typu inicjatywami. Zaangażowanie w akcje charytatywne to nie tylko sposób na to, by poczuć „ducha świąt”, to także szansa na zdobycie rozgłosu i dobrej opinii w swojej okolicy.
Święta dla zwierzaków
Jeśli do twojego lokalu można wejść z psem, warto przygotować dla nich coś specjalnego. Pamiętaj, że droga do serc klientów wiedzie przez żołądki ich pupili. Dlatego zastanów się, czy nie warto przygotować dla czworonogów np. specjalnych bożonarodzeniowych ciasteczek.
Okres przedświąteczny to czas wzmożonej aktywności dla całej branży gastronomicznej. Odpowiednia promocja przyniesie lokalowi ogromne korzyści: przyciągnie nowych klientów, zwiększy dochody i pomoże w budowie pozytywnego wizerunku.