• Logo blog gastronomiczny Bidfood Farutex
  • Kategorie

    • Bez kategorii
    • Gastronomia na bieżąco
    • Karta win
    • Marketing w gastronomii
    • Produkty dla gastronomii
    • Profile kuchni
    • Techniki kulinarne
    • Trendy gastronomiczne
    • Wywiady, felietony
  • Strony

    • Kontakt
    • O Bidfood Farutex
    • O blogu
  • Przejdź do systemu e-bidfood i poznaj ofertę produktów dla gastronomii - blog gastronomiczny Bidfood Farutex
  • Śledź nas w social mediach

  • Bidfood Farutex

    Oferta Bidfood Farutex

    Bidfood Farutex jest ogólnopolskim dostawcą rozwiązań i produktów dla gastronomii. W swojej ofercie posiada 10 tys. produktów polskich i zagranicznych dostawców. Kliknij i sprawdź!

  • Poznajmy się
    • O blogu
    • O Bidfood Farutex
  • Tematy
    • Produkty dla gastronomii
    • Trendy gastronomiczne
    • Techniki kulinarne
    • Wywiady, felietony
    • Marketing w gastronomii
    • Karta win
    • Zero waste w gastronomii
  • Rodzaje kuchni
    • Kuchnia azjatycka
    • Kuchnia francuska
    • Kuchnia hiszpańska
    • Kuchnia polska
    • Kuchnia włoska
    • Kuchnia nowoczesna
    • Kuchnia wegańska
    • Kuchnia wegetariańska
  • Popularne dania
    • Pizza
    • Sushi
    • Burgery
    • Makaron
  • Kontakt
  • Oferta Bidfood Farutex

Napoje na wynos. Jak promować kawiarnię, koktajl bar w lockdownie?

08-12-2020

Gastronomia w lockdownie oznacza jedno: dozwolone jest jedynie działanie na wynos. Jak w takiej formule mogą odnaleźć się kawiarnie, koktajl bary i inne lokale serwujące jedynie napoje na wynos? Oto inspiracje z zagranicy i kilka pomysłów.

Przez wiele lat kawiarnie, bary i puby były tymi miejscami, w których ludzie spotykali się, by rozmawiać, socjalizować się, zaczerpnąć odrobinę rozrywki. COVID-19 zabrał wszystkie te funkcje ze sobą i zamknął na czas lockdownu. 

A napoje na wynos, przede wszystkim kawy, tylko zyskują na popularności. Kupienie tzw. kawy na mieście i spacerowanie z papierowym kubkiem stało się wręcz trendem – szczególnie wśród mieszkańców większych aglomeracji i osób w wieku 25-34 lat.

Jak więc przetrwać obecny lockdown i zbudować silną społeczność wokół własnej marki? Sprawdźmy, jak radzą sobie zagraniczne kawiarnie, puby i bary.

Spis treści

  1. Zagraniczne inspiracje na napoje na wynos – kawa
  2. Zagraniczne inspiracje na napoje na wynos – puby, bary i… hotele
  3. Wcielamy inspiracje w życie
Przejdź do systemu e-bidfood i poznaj ofertę produktów dla gastronomii - blog gastronomiczny Bidfood Farutex

Zagraniczne inspiracje na napoje na wynos – kawa 

  • Palarnia kawy Hagen Coffee Roasters z amerykańskiego Seattle zaczęła butelkować i sprzedawać kawę latte, jak również inne artykuły spożywcze, w tym mleko bez laktozy i pieczywo. Palarnia uruchomiła także kanał e-commerce, czyli sklep internetowy.
  • Kawiarnia Honest Coffee Roasters z Huntsville we współpracy z księgarnią The Snail on the Wall przygotowała wyjątkowe boxy o nazwie „Roasts & Reads”. W każdym boxie jest książka – rynkowa nowość – w twardej oprawie oraz specjalnie dobrana i wypalona kawa. Boxy są limitowane i dostępne tylko w określonym czasie.
Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez HONEST COFFEE • Huntsville (@honesthsv)

  • Kawiarnia Ross House z Auburn w stanie Alabama przygotowała menu kawowe z tematycznymi nazwach kaw, jak „Bez COVID-19”, „Środek odkażający” i „Umyj ręce”. Wszystkie kawy sprzedawane są ze stoiska wystawionego na zewnątrz.
  • Kawiarnia i palarnia Chaleur Coffee z miasta Mobile sprzedaje cold brew własnej produkcji oraz – co ciekawe – ramen. Oczywiście tylko na wynos.
Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez Chaleur Coffee (@chaleurcoffee)

Napoje na wynos w czasach pandemii - blog gastronomiczny Bidfood Farutex

Zagraniczne inspiracje na napoje na wynos – puby, bary i… hotele

Napoje na wynos - koktajle bezalkoholowe - blog gastronomiczny Bidfood Farutex
  • Bar DogTap w Brisbane wprowadził dla swoich gości usługę drive-thru, oferując warzone przez siebie piwa.
  • Australijska strona Spirits Platform utworzyła specjalną platformę, na której barmani mogą wrzucać proste samouczki wideo dotyczące tworzenia koktajli. Każdy barman, którego wideo zostanie przyjęte do platformy, otrzyma 250 dolarów. 
  • Koktajl bar The Everleigh z Melbourne uruchomił sprzedaż świeżo przygotowanych koktajli w dowozie. Barmani gwarantują, że koktajle zostaną dowiezione w ciągu godziny od złożenia zamówienia.
  • Hotel The Toxteth mieszczący się na przedmieściach Sydney zaczął sprzedawać kegi z piwem własnej produkcji i koktajlem espresso martini. Właściciele postanowili wypromować ofertę hasłem: „Idealne rozwiązanie na pracę z domu – kawowa pobudka rano, odzyskanie sił popołudniu i uciecha na wieczór”.
  • Spółka W Short Hotels, która prowadzi puby i hotele, przekształciła swoje puby w sklepy ogólnospożywcze z lokalnymi produktami. Wszystkie tymczasowe sklepy zostały odpowiednio wyposażone w środki do dezynfekcji i znaczniki pomocne do zachowania odległości między ludźmi.

Wcielamy inspiracje w życie

Każdy biznes jest inny – to niezaprzeczalny fakt. O tym, które z powyższych inspiracji zadziałają, decyduje wiele czynników. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby spróbować zaimplementować niektóre rozwiązania na lokalny grunt.

1. Zaproponuj swoim gościom płatne warsztaty, np. w postaci wirtualnych pokazów barmańsko-baristycznych. Możesz też spróbować uruchomić małe, kilkuosobowe warsztaty na miejscu – oczywiście dbając o odpowiednią wentylację i przestrzeganie standardów bezpieczeństwa.

2. Przygotuj przykuwające wzrok propozycje wynosowe i wypromuj je w mediach społecznościowych. Sięgnij po smakowe syropy (np. o smaku klonowym, orzecha macadamia, a nawet lawendowym), pobaw się kolorami.

3. Stwórz ofertę dowozową. W myśl sparafrazowanego powiedzenia, „jeśli ty nie przyjedziesz do drive-thru, to drive-thru przyjedzie do ciebie”. Zaoferuj swoim klientom możliwość dowozu kawy (czyli w czasach home office – kawy do domu), a nawet baz koktajlowych.

4. Uruchom sklep online. Możesz w nim umieścić nie tylko gadżety związane z Twoim lokalem, takie jak koszulki czy czapki, ale także przybory barmańskie. To również miejsce dla voucherów na warsztaty, bony na koktajle w późniejszym terminie czy boxy.

5. Wejdź we współpracę z małymi sklepami, piekarniami, cukierniami itp. Wzajemna pomoc w tworzeniu boxów na sprzedaż będzie na wagę złota.

6. Poprowadź zajęcia na żywo na temat przygotowywania koktajli czy kawy. Podziel się wiedzą, a zbudujesz profesjonalną markę.


PS Co ciekawe, mimo koronawirusowych zawirowań Polaków raczej zostają wierni swoich kawowym przyzwyczajeniom. Oczywiście wiosenny lockdown i związany z nim home office, brak podróży i spotkań towarzyskich zatrzymał rynek kawiarniany, jednak po zluzowaniu obostrzeń Polacy wrócili do kupowania napojów na wynos – co pokazuje opublikowane we wrześniu badanie ARC Rynek i Opinia. 

BarmaństwoGastronomiaKarta napojówKoronawirusMenuNa dowózNa wynos
Udostępnij

Marketing w gastronomii  / Produkty dla gastronomii  / Profile kuchni

Może Cię też zainteresować

Ryby od rana do wieczora. Poznaj trendy i pomysły na ryby w menu
10-03-2023
Waste management, czyli 7 kroków do ograniczenia strat żywności
02-03-2023
Gotowe desery dla gastronomii. Jakie słodkości wybierają goście i jak łączyć desery z winem – poznaj nasze wskazówki
22-02-2023
  • Przejdź do systemu e-bidfood i poznaj ofertę produktów dla gastronomii - blog gastronomiczny Bidfood Farutex
  • Kategorie

    • Bez kategorii
    • Gastronomia na bieżąco
    • Karta win
    • Marketing w gastronomii
    • Produkty dla gastronomii
    • Profile kuchni
    • Techniki kulinarne
    • Trendy gastronomiczne
    • Wywiady, felietony
  • Śledź nas w social mediach

  • Bidfood Farutex

    Oferta Bidfood Farutex

    Bidfood Farutex jest ogólnopolskim dostawcą rozwiązań i produktów dla gastronomii. W swojej ofercie posiada 10 tys. produktów polskich i zagranicznych dostawców. Kliknij i sprawdź!



  • Wprowadź swój adres e-mail, aby otrzymywać nasz newsletter!


  • Najnowsze posty

    • Ryby od rana do wieczora. Poznaj trendy i pomysły na ryby w menu
      10-03-2023
    • Waste management, czyli 7 kroków do ograniczenia strat żywności
      02-03-2023
    • Gotowe desery dla gastronomii. Jakie słodkości wybierają goście i jak łączyć desery z winem – poznaj nasze wskazówki
      22-02-2023
    • Rodzaje pizzy – przewodnik po smakach Włoch
      09-02-2023
  • Przejdź do systemu e-bidfood i poznaj ofertę produktów dla gastronomii - blog gastronomiczny Bidfood Farutex

© Copyright Farutex Sp. z o.o.