Gotowe sosy dla gastronomii to dla wielu temat wciąż budzący kontrowersje. Z jednej strony stanowią one sprawdzoną i wygodną bazę dla nowych kompozycji, z drugiej odwracają się od nich szefowie najlepszych restauracji. Czy warto więc po nie sięgać? I jeśli tak, to w jaki sposób najlepiej wykorzystać je w swojej kuchni?
Gotowe sosy bez wątpienia mają wiele zalet. Konieczność sprostania wysokiej liczbie zamówień, problemy związane z magazynowaniem produktów i w końcu chęć zaspokojenia oczekiwań gości przywiązanych do swoich ulubionych smaków. To wszystko sprawia, że restauratorzy chętnie sięgają po sprawdzone rozwiązanie, jakim są gotowe sosy. Tym bardziej, że umiejętne korzystanie z nich, wcale nie musi się wiązać z rezygnacją z tworzenia własnych, autorskich smaków.
Spis treści
1. Pewna baza dla autorskich kompozycji
2. Licencja na sprawdzone smaki
3. Ketchup, musztarda, majonez – uniwersalna klasyka
Pewna baza dla autorskich kompozycji
Zimne sosy wysokiej jakości pozwalają na oszczędność czasu i usprawnienie procesu przygotowania dań, ale korzystanie z półproduktów nie musi oznaczać odejścia od tworzenia autorskich przepisów. Samodzielne stworzenie idealnego majonezu lub sosu arabskiego jest bardzo czasochłonne, a efekt tych starań niekoniecznie musi spodobać się klientom. Dlatego też obecnie niewiele restauracji tworzy od podstaw swoje sosy. O wiele bezpieczniejszym rozwiązaniem jest sięgnięcie po gotowe produkty i tworzenie na ich bazie własnych kompozycji. Na przykład wysokiej jakości ketchup świetnie sprawdzi się jako podstawa ostrego sosu, a BBQ doprawiony limonką zyskuje całkiem nowy charakter. Warto postawić na oryginalne akcenty smakowe, bo przyciągają one uwagę i wyróżniają menu danego lokalu na tle innych punktów gastronomicznych.
Licencja na sprawdzony smak
Autorskie receptury mogą stanowić wielki atut w menu restauracji, jednak lokale typu fast food wiele zyskują dzięki dodatkom o uniwersalnym smaku. W lokalach nastawionych na serwowanie przekąsek sosy muszą sprostać jasno skonkretyzowanym i z góry określonym wymaganiom klientów. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku restauracji sieciowych. Bardzo istotne jest, aby sosy podawane w tych miejscach smakowały zawsze w dokładnie ten sam sposób. Osiągnięcie takiego rezultatu nie jest proste. Tym bardziej że ostateczny smak nie zależy jedynie od przepisu, ale także użytych składników, często sezonowych, i sposobu ich magazynowania. W takich sytuacjach korzystanie z jednej marki gotowych sosów jest najlepszym rozwiązaniem.
Ketchup, musztarda, majonez – klasyka i przyzwyczajenie
Są takie przyzwyczajenia wśród klientów, z którymi nie warto walczyć. Najbardziej tradycyjnymi, a przy tym uniwersalnymi, sosami są ketchup, majonez i musztarda – dla wielu to wciąż niezmiennie obowiązkowe dodatki. Z myślą o potrzebach branży gastronomicznej tworzone są kolejne linie tych produktów, uwzględniające wszelkie potrzeby gastronomów. Pakowane są w duże objętościowo pojemniki, opracowywane z myślą o horeca, lub niewielkie saszetki doskonale nadające się jako dodatek do serwowanych dań. Te ostatnie są bardzo wygodnym rozwiązaniem, zwłaszcza obecnie, kiedy sprzedawanie dań na wynos staje się coraz popularniejsze.
Gotowe sosy dla gastronomii, które zdecydujesz się dołączyć do swojego menu, muszą być produktami najwyższej jakości. Niezależnie od tego, czy na ich bazie tworzysz własne receptury, czy też po prostu wykorzystujesz je takimi, jakie są. To one w znacznej mierze będą miały wpływ na ostateczny smak serwowanych przez Ciebie dań.
Pełną ofertę gotowych sosów dla gastronomii znajdziesz w naszym systemie e-bidfood.pl.