• Logo blog gastronomiczny Bidfood Farutex
  • Kategorie

    • Bez kategorii
    • Gastronomia na bieżąco
    • Karta win
    • Marketing w gastronomii
    • Produkty dla gastronomii
    • Profile kuchni
    • Techniki kulinarne
    • Trendy gastronomiczne
    • Wywiady, felietony
  • Strony

    • Kontakt
    • O Bidfood Farutex
    • O blogu
  • Przejdź do systemu e-bidfood i poznaj ofertę produktów dla gastronomii - blog gastronomiczny Bidfood Farutex
  • Śledź nas w social mediach

  • Bidfood Farutex

    Oferta Bidfood Farutex

    Bidfood Farutex jest ogólnopolskim dostawcą rozwiązań i produktów dla gastronomii. W swojej ofercie posiada 10 tys. produktów polskich i zagranicznych dostawców. Kliknij i sprawdź!

  • Poznajmy się
    • O blogu
    • O Bidfood Farutex
  • Tematy
    • Produkty dla gastronomii
    • Trendy gastronomiczne
    • Techniki kulinarne
    • Wywiady, felietony
    • Marketing w gastronomii
    • Karta win
    • Zero waste w gastronomii
  • Rodzaje kuchni
    • Kuchnia azjatycka
    • Kuchnia francuska
    • Kuchnia hiszpańska
    • Kuchnia polska
    • Kuchnia włoska
    • Kuchnia nowoczesna
    • Kuchnia wegańska
    • Kuchnia wegetariańska
  • Popularne dania
    • Pizza
    • Sushi
    • Burgery
    • Makaron
  • Kontakt
  • Oferta Bidfood Farutex

Walentynki w branży Horeca. 11 pomysłów dla gastronomii

31-01-2023

Planujesz zaakcentować walentynki w swoim lokalu? Słusznie, bo to święto obchodzi 2/3 Polaków. Podpowiadamy, jakimi sprawdzonymi sposobami możesz zachęcić konsumentów do skorzystania z oferty Twojego lokalu – restauracji czy hotelu.

Spis treści

1. Happy Hours

2. Kolacja na dowóz

3. Walentynkowe gotowanie

4. Walentynkowy box z restauracji

5. Walentynkowe drinki

6. Częstuj prosecco

7. Walentynkowy prezent

8. Walentynkowy wieczór w pakiecie

9. W kształcie serca

10. Holelove pomysły

11. I po jedenaste: promuj

Happy Hours

Nie wszystkich stać na wystawne kolacje – nawet z okazji walentynek. Dlatego wszelkiego rodzaju promocje i happy hours to teraz – w czasach wysokiej inflacji – skuteczny wabik. Jeśli w Twoim lokalu masz w standardzie happy hours, tego dnia (i w dni poprzedzające Walentynki) nazwij je „walentynkowymi happy hours”. Wyeksponuj kilka elementów, dekoracji, dzięki którym goście poczują klimat okazji.

Walentynki w branży Horeca - 11 pomysłów - blog gastronomiczny Bidfood Farutex

Kolacja na dowóz

Aż 23% Polaków obchodzących walentynki planuje tego dnia zamówić jedzenie. Przygotuj się na to i stwórz gotowe zestawy na romantyczną kolację. Możesz też do standardowych dań dołączyć jakiś drobny upominek.

Walentynkowe gotowanie

Czy wiesz, że aż 14% Polaków planuje podczas walentynek wspólne gotowanie? A gdyby wyjść do tej grupy z ofertą? Gdyby zaproponować im zestawy DIY z instrukcją przygotowania najpopularniejszych dań na kolację we dwoje? Komunikuj ten pomysł, zwracając uwagę na fakt, że wspólne gotowanie może być czystą przyjemnością, a korzystanie z zestawów DIY, oprócz gwarancji przygotowania wspaniałego dania, pozwoli zaoszczędzić czas.

Walentynki w branży Horeca - 11 pomysłów - blog gastronomiczny Bidfood Farutex

Walentynkowy box z restauracji

Możesz też przygotować walentynkowe boxy tematyczne z kompozycją produktów dopasowanych na tę okazję. Takie rozwiązanie sprawdzi się zarówno w restauracji, jak i w hotelu. W zależności jakie pakiety chcesz zaproponować, mogą to być zestawy śniadaniowe, lunchowe czy na wieczór filmowy. W promocji pomogą chwytliwe nazwy boxów, np. „Śniadanie do łóżka”, „Kolacja we dwoje”, „Walentynkowe kino domowe”. Ty decydujesz i prezentujesz swoje pomysły, a klienci rezerwują z wyprzedzeniem wybrane boxy.

Walentynkowe drinki

Jeśli masz w ofercie różnego rodzaju koktajle i drinki, włącz do oferty jakiś specjalny trunek dedykowany klientom, którzy przychodzą do Twojego lokalu. Możesz też wykorzystać koktajl, który już serwujesz, ale z dodatkową, tematyczną dekoracją. Nie zapomnij zaprosić klientów w mediach społecznościowych do skosztowania walentynkowego koktajlu. Możesz też dodać promocję: walentynkowe drinki zakupione w parze – taniej.

Częstuj prosecco

A gdyby tak tego dnia częstować gości prosecco? To miły akcent – weź ten pomysł pod uwagę. Bąbelki wspaniale podkreślą uroczysty charakter dnia. Skorzystaj z rad ekspertów Fine Wine, którzy znają potrzeby branży Horeca i podpowiedzą, jakie wino dobrać na tę okazję. Warto pamiętać też o odpowiednim serwowaniu wina podawanego do stolika. Więcej na ten temat przeczytasz w artykule: „Serwowanie wina w restauracji. Poznaj złote zasady!”

Walentynkowy prezent

Twoi klienci, jak wszyscy, kochają prezenty. Zaproponuj zatem im coś wyjątkowego do rezerwacji walentynkowej kolacji. Może to być propozycja deseru, kieliszek wina czy ciastko z romantyczną wróżbą.

Walentynkowy wieczór w pakiecie

Możesz też zaoferować w swoim lokalu walentynkowy pakiet. Pary, które zarezerwują stolik mogą dostać w nim: walentynkowe czekadełko, dania z walentynkowej karty, kieliszek prosecco, oprawę muzyczną, dekoracje stolika i świece, bukiet kwiatów, słodką niespodziankę.

W kształcie serca

Choć kształt serca może się wydawać infantylny, ekspresowo podkreśli walentynkowy klimat. Możesz go zastosować w daniach, jakie przygotowujesz. W tym kształcie serwuj pizzę, sushi, dania z mięsa, puree, desery.

Walentynki w branży Horeca - 11 pomysłów - blog gastronomiczny Bidfood Farutex

Holelove pomysły

Prowadząc hotel możesz skorzystać z wszystkich powyższych inspiracji i dostosować je do specyfiki miejsca. Możesz też pójść o krok dalej i zorganizować walentynkowy koncert, pokaz magii czy warsztaty. Przygotuj bufet lub serwuj przekąski. Spraw, by były to walentynki kompletne. Taka wizja skusi niejednego gościa do rezerwacji miejsca.

I po jedenaste: promuj

Spraw, by goście zobaczyli idealne walentynki w Twoim lokalu oczami wyobraźni. Przygotuj odpowiednią komunikację, zrób nastrojowe zdjęcia, nagraj film z nastrojową muzyką w tle. Zrób generalną próbę kolacji walentynkowej, uwiecznij ją i pochwal się w sieci. Wizja takich walentynek z pewnością zwróci uwagę potencjalnie zainteresowanych gości.

GastronomiaHorecaMenu
Udostępnij

Gastronomia na bieżąco  / Marketing w gastronomii

Może Cię też zainteresować

Ryby od rana do wieczora. Poznaj trendy i pomysły na ryby w menu
10-03-2023
Waste management, czyli 7 kroków do ograniczenia strat żywności
02-03-2023
Gotowe desery dla gastronomii. Jakie słodkości wybierają goście i jak łączyć desery z winem – poznaj nasze wskazówki
22-02-2023
  • Przejdź do systemu e-bidfood i poznaj ofertę produktów dla gastronomii - blog gastronomiczny Bidfood Farutex
  • Kategorie

    • Bez kategorii
    • Gastronomia na bieżąco
    • Karta win
    • Marketing w gastronomii
    • Produkty dla gastronomii
    • Profile kuchni
    • Techniki kulinarne
    • Trendy gastronomiczne
    • Wywiady, felietony
  • Śledź nas w social mediach

  • Bidfood Farutex

    Oferta Bidfood Farutex

    Bidfood Farutex jest ogólnopolskim dostawcą rozwiązań i produktów dla gastronomii. W swojej ofercie posiada 10 tys. produktów polskich i zagranicznych dostawców. Kliknij i sprawdź!



  • Wprowadź swój adres e-mail, aby otrzymywać nasz newsletter!


  • Najnowsze posty

    • Ryby od rana do wieczora. Poznaj trendy i pomysły na ryby w menu
      10-03-2023
    • Waste management, czyli 7 kroków do ograniczenia strat żywności
      02-03-2023
    • Gotowe desery dla gastronomii. Jakie słodkości wybierają goście i jak łączyć desery z winem – poznaj nasze wskazówki
      22-02-2023
    • Rodzaje pizzy – przewodnik po smakach Włoch
      09-02-2023
  • Przejdź do systemu e-bidfood i poznaj ofertę produktów dla gastronomii - blog gastronomiczny Bidfood Farutex

© Copyright Farutex Sp. z o.o.