• Logo blog gastronomiczny Bidfood Farutex
  • Kategorie

    • Bez kategorii
    • Gastronomia na bieżąco
    • Karta win
    • Marketing w gastronomii
    • Produkty dla gastronomii
    • Profile kuchni
    • Techniki kulinarne
    • Trendy gastronomiczne
    • Wywiady, felietony
  • Strony

    • Kontakt
    • O Bidfood Farutex
    • O blogu
  • Przejdź do systemu e-bidfood i poznaj ofertę produktów dla gastronomii - blog gastronomiczny Bidfood Farutex
  • Śledź nas w social mediach

  • Bidfood Farutex

    Oferta Bidfood Farutex

    Bidfood Farutex jest ogólnopolskim dostawcą rozwiązań i produktów dla gastronomii. W swojej ofercie posiada 10 tys. produktów polskich i zagranicznych dostawców. Kliknij i sprawdź!

  • Poznajmy się
    • O blogu
    • O Bidfood Farutex
  • Tematy
    • Produkty dla gastronomii
    • Trendy gastronomiczne
    • Techniki kulinarne
    • Wywiady, felietony
    • Marketing w gastronomii
    • Karta win
    • Zero waste w gastronomii
  • Rodzaje kuchni
    • Kuchnia azjatycka
    • Kuchnia francuska
    • Kuchnia hiszpańska
    • Kuchnia polska
    • Kuchnia włoska
    • Kuchnia nowoczesna
    • Kuchnia wegańska
    • Kuchnia wegetariańska
  • Popularne dania
    • Pizza
    • Sushi
    • Burgery
    • Makaron
  • Kontakt
  • Oferta Bidfood Farutex

Wypiek pieczywa w restauracji. Poznaj 6 powodów, dlaczego warto

21-07-2022

Pieczywo w restauracji jest jej wizytówką. To akcent, który może zadecydować o tym, czy gość pojawi się w niej po raz kolejny. W trosce o dobre wrażenie i jakość coraz więcej lokali decyduje się na własny wypiek. Taka koncepcja niesie za sobą sporo korzyści. Czy warto wypiekać chleb w restauracji?

Spis treści

  1. Świadomy klient
  2. Piec czy kupować?
  3. Gwarancja jakości i… powtarzalności
  4. Precyzyjnie dobrane pieczywo
  5. Pieczywo na wynos? Czemu nie!
  6. Wyróżnij się
  7. Pieczywo to podstawa
Przejdź do systemu e-bidfood i poznaj ofertę produktów dla gastronomii - blog gastronomiczny Bidfood Farutex

Pieczywem witasz klienta, który zasiada przy stoliku. Jest ono elementem „czekadełka” lub przystawki. Stanowi symbol gościnności. Towarzyszy również potrawom zamawianym z karty. Podobno pierwsze wrażenie jest najważniejsze, zatem warto, aby było jak najlepsze.

Na rynku funkcjonuje sporo piekarni, które oferują świetny chleb i bułki, bez spulchniaczy, wypełniaczy oraz innych dodatków niewiadomego pochodzenia. Są to zazwyczaj niewielkie, rodzinne, regionalne manufaktury. Jednak największą i stałą kontrolę nad jakością pieczywa daje wypiekanie go samodzielnie. Tylko wówczas masz wpływ na to, co trafia do środka.

Poznaj 6 powodów, które potwierdzają, że warto otworzyć mini piekarnię w restauracji, a także zadbać o pieczywo najwyższej jakości.

Świadomy klient

Gość, który zasiada przy stoliku w restauracji, zazwyczaj czyta etykiety w sklepie i interesuje się składem serwowanych potraw. Nie jest mu wszystko jedno, co znajduje na talerzu. Klient pyta również o pieczywo — czy jest na naturalnym zakwasie, jakie dodatki zawiera, z jakiej mąki jest wypieczone.

Dlatego też warto znać swój produkt. Wiedzieć o nim dosłownie wszystko, o każdym składniku. Dzięki temu możesz skuteczniej zachęcić gościa do swojej kuchni. Opowiadając mu o wypieku, zbudujesz swój wizerunek, jako wiarygodnego, rzetelnego restauratora.

Piec czy kupować?

W zależności od profilu prowadzonego lokalu, zapotrzebowania na pieczywo, możesz je kupować lub wypiekać. W pierwszym przypadku konieczne jest znalezienie odpowiedniej piekarni. Takiej, która będzie w stanie dostarczyć odpowiednią ilość chleba czy bułek wtedy, kiedy tego potrzebujesz. No i oczywiście z zachowaniem jak najwyższej jakości finalnego wypieku.

Co do prowadzenia własnej mini manufaktury, rozwiązań jest kilka. Część restauratorów zatrudnia profesjonalnego piekarza, który jest odpowiedzialny za pieczywo. Można także zwrócić się do piekarni o opracowanie receptury specjalnie dla lokalu, dopasować ją do profilu kuchni. Pieczywo może również wypiekać sam szef kuchni. W rezultacie zyskuje ogromną dowolność w doborze składników, konsystencji ciasta, czy rodzaju.

Wiele restauracji posiłkuje się piekarzami — freelancerami. Przychodzą oni na kilka godzin tylko do wypieku pieczywa. Jest to dobre rozwiązanie szczególnie dla mniejszych lokali, które nie mogą sobie pozwolić na stały etat dla takiego pracownika.

Regał z różnego rodzaju pieczywem

Gwarancja jakości i… powtarzalności

Wypiekając samodzielnie pieczywo możesz zagwarantować swoim gościom smaczny i najwyższej jakości chleb. Ponadto kontrolując proces od początku do końca, zadbasz o powtarzalność smaku, który sprawi, że klienci wielokrotnie do Ciebie wrócą.

Możliwość wyboru mąki oraz pozostałych elementów, a także testowania ich powoduje, że szef kuchni może stworzyć autorską, unikalną recepturę pieczywa, niedostępną w innym miejscu niż Twoja restauracja.

Precyzyjnie dobrane pieczywo

Oferowane pieczywo powinno być spójne z profilem kuchni i pasować do potraw w menu. We włoskiej restauracji, dobrze wykorzystać potencjał profesjonalnego pieca do pizzy i przygotowywać nie tylko chleb, ale też foccacię. Z kolei we francuskiej nie może zabraknąć bagietek i puszystego francuskiego chleba.

Rodzajów pieczywa jest bardzo dużo, ale dwa podstawowe to francuski i niemiecki. Ten pierwszy jest puszysty, ma duże dziury, z reguły przygotowuje się go na pszennym zakwasie. Chleby w stylu niemieckim, najczęściej żytnie, mają bardziej zbitą, gęstą strukturę, są ciężkie.

Od kilku lat na całym świecie rośnie liczba osób na diecie bezglutenowej, coraz częściej goście restauracji mają alergie pokarmowe. Oczywiście powstają rozmaite zamienniki glutenowych zbóż i można upiec dobre pieczywo bez glutenu. Najlepiej sprawdza się mąka gryczana, ryżowa czy jaglana. Łączenie ich z naturalnymi dodatkami, takimi jak pokrzywa czy żurawina, albo czosnek niedźwiedzi pozwoli stworzyć wyjątkowy smak.

Piekarz pochyla się nad bochenkiem chleba i posypuje go mąką

Pieczywo na wynos? Czemu nie!

Własny wypiek chleba to także dodatkowy dochód. Coraz więcej restauracji prowadzi mini piekarnie, w których gość, kończąc obiad, może zakupić i zabrać ze sobą do domu ulubione pieczywo. Taka formuła jest uzupełniającym źródłem finansowania, zazwyczaj niezależnym od sezonu. Ponadto jest to pewnego rodzaju wabik na klientów. Zapach świeżego, chrupiącego wypieku skusi niejednego do wejścia do lokalu. Sprzedając autorskie bułki, bagietki czy chleb, zachęcisz tych, którzy jeszcze nie jedli w Twoim lokalu, aby skorzystali z menu.

Wyróżnij się

Najprostszym sposobem na wyróżnienie się wśród innych lokali gastronomicznych, jest oferowanie tego, czego u innych po prostu nie ma. A jednym z takich elementów może być samodzielnie wypiekane pieczywo. Warto jednak odpowiednio poinformować o tym swoich gości.

Jeśli prowadzisz własny wypiek, klient powinien o tym wiedzieć. Taką informację możesz umieścić nie tylko w karcie, ale i na potykaczu lub kredowej tablicy wewnątrz lokalu.

Samo podanie pieczywa również powinno być powiązane z profilem restauracji i oczekiwaniami gości. Warto postawić na charakterystyczny element przygotowania i serwowania go, na przykład oferowanie bułeczek z kawałkami suszonych pomidorów, oliwek czy smarowanie samodzielnie przygotowanym masłem czosnkowym ze świeżym pomidorem. Pamiętaj, że siła tkwi w prostocie.

W wielu restauracjach z obsługą kelnerską na wysokim poziomie kelner częstuje gościa pieczywem i nakłada różne gatunki na przykład za pomocą łyżki i widelca. Tego typu serwis wiąże się z aspektem, na który coraz więcej gości zwraca uwagę, czyli z niemarnowaniem jedzenia.  

Dłonie wyrabiają chleb, wokół pieczywo

Pieczywo to podstawa

Świeży, chrupiący i niesamowicie pachnący chleb to baza, na której można zbudować świetną restaurację. O powodzeniu działalności często decydują detale, dlatego nie warto ich bagatelizować. Możesz mieć w karcie znakomite potrawy, jednak jeśli gość dostanie na przystawkę czerstwe pieczywo, niekoniecznie będzie miał ochotę próbować Twoje dania.

Wypiek pieczywa przez restauracje to zyskujący na popularności trend. Daje gwarancję jakości oraz ogromną dowolność w doborze odpowiedniego rodzaju tego produktu. Warto pamiętać również, że mini piekarnia to dodatkowe źródło dochodu, szczególnie istotne w niskim sezonie lub podczas pandmemii koronawirusa.

Sekretem udanego wypieku jest mąka. Poznaj rodzaje mąk Petra, które możesz dopasować do swojej kuchni. Zobacz katalog.

GastronomiaMenuPieczywoRestauracja
Udostępnij

Produkty dla gastronomii  / Trendy gastronomiczne

Może Cię też zainteresować

Ryby od rana do wieczora. Poznaj trendy i pomysły na ryby w menu
10-03-2023
Waste management, czyli 7 kroków do ograniczenia strat żywności
02-03-2023
Gotowe desery dla gastronomii. Jakie słodkości wybierają goście i jak łączyć desery z winem – poznaj nasze wskazówki
22-02-2023
  • Przejdź do systemu e-bidfood i poznaj ofertę produktów dla gastronomii - blog gastronomiczny Bidfood Farutex
  • Kategorie

    • Bez kategorii
    • Gastronomia na bieżąco
    • Karta win
    • Marketing w gastronomii
    • Produkty dla gastronomii
    • Profile kuchni
    • Techniki kulinarne
    • Trendy gastronomiczne
    • Wywiady, felietony
  • Śledź nas w social mediach

  • Bidfood Farutex

    Oferta Bidfood Farutex

    Bidfood Farutex jest ogólnopolskim dostawcą rozwiązań i produktów dla gastronomii. W swojej ofercie posiada 10 tys. produktów polskich i zagranicznych dostawców. Kliknij i sprawdź!



  • Wprowadź swój adres e-mail, aby otrzymywać nasz newsletter!


  • Najnowsze posty

    • Ryby od rana do wieczora. Poznaj trendy i pomysły na ryby w menu
      10-03-2023
    • Waste management, czyli 7 kroków do ograniczenia strat żywności
      02-03-2023
    • Gotowe desery dla gastronomii. Jakie słodkości wybierają goście i jak łączyć desery z winem – poznaj nasze wskazówki
      22-02-2023
    • Rodzaje pizzy – przewodnik po smakach Włoch
      09-02-2023
  • Przejdź do systemu e-bidfood i poznaj ofertę produktów dla gastronomii - blog gastronomiczny Bidfood Farutex

© Copyright Farutex Sp. z o.o.