Powiedzieć, że planowanie świąt Bożego Narodzenia w 2020 roku jest trudnym zadaniem, to nie powiedzieć nic. Jak przygotować więc eventowy catering świąteczny, gdy nie da się przewidzieć grudniowej sytuacji rynkowej? Skorzystaj z naszych wskazówek.
Rok temu o tej porze Twoją głowę zaprzątał już zapewne wyłącznie catering świąteczny – w tym roku jednak musisz radzić sobie z kombinacją szeregu przepisów i zakazów… Chcąc wyprzedzić świąteczną gorączkę, zebraliśmy dla Ciebie najważniejsze wskazówki, które pomogą Ci dobrze przygotować się do sezonu świątecznego.
Spis treści
- Pomyśl o nowym modelu
- Zadbaj o poczucie bezpieczeństwa
- Przygotuj kilka wariantów menu cateringu świątecznego
- Podaj swoje dania inaczej
- Nie zapomnij o napojach
- Wyzwól kreatywność
- Miej plan B
Pomyśl o nowym modelu
Twoja firma opiera się wyłącznie na przyjęciach bożonarodzeniowych lub świątecznych rezerwacjach? Już dziś pomyśl o tym, jak dotrzeć do swoich dotychczasowych i nowych klientów. To najlepsza pora na zmianę modelu oferty – obecnie są oni bardziej zainteresowani koszykami bożonarodzeniowymi i daniami na wynos. Przygotuj się na taką zmianę.
Zadbaj o poczucie bezpieczeństwa
Tradycyjny catering świąteczny może nie wystarczyć, aby zachęcić klientów do skorzystania z Twojej oferty – pandemia zmieniła ich priorytety. Obecnie na pierwszym miejscu konsumenckich potrzeb jest zapewnienie poczucia bezpieczeństwa. Umieść w swoich materiałach marketingowych informację o tym, że świąteczne menu cateringowe przygotowujesz z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa. Twoi klienci muszą wiedzieć, że są w dobrych rękach.
Przygotuj kilka wariantów menu cateringu świątecznego
W tym roku duże imprezy biurowe prawdopodobnie się nie odbędą. Spodziewasz się więc, że wiele firm zdecyduje się na zamówienie cateringu świątecznego wyłącznie dla małego zespołu pracowników? Zaproponuj kilka wariantów atrakcyjnego menu świątecznego. Kluczem jest uproszczona oferta wysokiej jakości. Skoncentruj się na produktach, które zrobią wrażenie i zapewnią świąteczne wspomnienia.
Podaj swoje dania inaczej
Klasyczny świąteczny bufet nie będzie miał w tym roku racji bytu. Rozważ więc indywidualne talerze z wyborem dań lub przekształć swoje dania w osobne półmiski. W jeszcze innej opcji zaoferuj klientom kosz bożonarodzeniowy ze wszystkimi dodatkami do przygotowania w domu. Towarzysz tam swoim klientom!
Nie zapomnij o napojach
Wykorzystaj okazję do zwiększenia sprzedaży dzięki świątecznemu menu napojów i koktajli. Masz przynajmniej kilka opcji do promowania w ofercie, możesz postawić np. na gotowe bazy smakowe lub koktajle bezalkoholowe.
Wyzwól kreatywność
Oferujesz również posiłki w odbiorze osobistym? Pomyśl o stworzeniu przytulnej zimowej atmosfery przed lokalem: zainstaluj grzejniki, lampiony i warnik z gorącą herbatą wzbogaconą miodem, cynamonem i kardamonem. Możesz także uruchomić świąteczny punkt z grzanym winem.
Miej plan B
Nie można dokładnie przewidzieć, co wydarzy się w te święta Bożego Narodzenia. Warto mieć więc plan awaryjny.
Zadbaj o produkty z podstawowego asortymentu, ale określ też te alternatywne, aby w razie potrzeby móc szybko je zmienić. Zbuduj ofertę bożonarodzeniową w kilku wariantach: uproszczoną ze sprawdzonymi, ulubionymi produktami, dzięki którym menu będzie proste i efektywne, ale także z nowymi, innowacyjnymi produktami.
PS Pamiętaj, aby podziękować swoim pracownikom za wysiłki ostatnich kilku miesięcy! To oni są filarem Twojego biznesu.
Jeśli już dziś masz dodatkowe pytania, jesteśmy tu dla Ciebie! Skontaktuj się z nami, pomożemy w dostosowaniu oferty firmy do realiów pandemii oraz restartu, gdy ograniczenia zostaną zniesione. Sprawdź nasze artykuły:
- sześć pomysłów na lockdown, w których dzielimy się sposobami na zwiększenie przychodów lokalu gastronomicznego;
- podpowiedzi, jak promować własną markę na Facebooku, aby zwiększyć ruch na stronie, a także zwiększyć ilość zamówień;
- omówienie tarczy dla gastronomii, w której piszemy, na jakie wsparcie możesz liczyć.