Dla wielu użytkowników świata social mediów to Facebook jest niezmiennie numerem jeden. Jak wybić się wśród konkurencji i promować restaurację na Facebooku, w tym wynosy i dowozy? Oto nasze #GastroWskazówki!
Według danych z 2019 r. z wszystkich mediów społecznościowych należących do Facebooka (WhatsApp, Instagram, Messenger i oczywiście sam Facebook) korzysta ponad 2,8 miliarda ludzi na świecie! Tak olbrzymia liczba jest także zasługą popularności social mediów wśród firm – wiele marek walczy o bycie zauważonym, a Facebook jest jednym z narzędzi promocji.
Jak więc zwiększyć swoją rozpoznawalność na tle konkurencji i jak promować restaurację na Facebooku? Zadbaj o podstawy!
Spis treści
- Wyeksponuj menu
- Jak promować restaurację na Facebooku, czyli siła obrazu i tekstu
- Wykorzystaj wszystkie możliwości
Wyeksponuj menu
Zacznijmy od profesjonalnego menu. Umieszczenie zdjęć menu w standardowym poście spowoduje, że zdjęcia trafią do folderu „Zdjęcia na osi czasu”. Jeśli postujesz codziennie, to po kilku tygodniach Twoje menu znajdą tylko najbardziej zaangażowani fani.
Co zrobić? Wejdź w ustawienia strony, a następnie „Szablony i karty” i upewnij się, że Twój profil ma przypisany szablon „Restauracje i kawiarnie”. Wówczas wśród Twoich kart po lewej stronie pojawi się „Menu”. Uzupełnij je i… gotowe! Tym sposobem Twoi fani będą mogli od ręki zajrzeć do Twojego menu, bez potrzeby scrollowania dziesiątek zdjęć.
Jak promować restaurację na Facebooku, czyli siła obrazu i tekstu
Gdy ustawisz menu, zwróć szczególną uwagę na to, w jaki sposób prezentujesz swoje dania. W obecnej sytuacji pokaż, jak wyglądają Twoje dania zapakowane na wynos. Wyeksponuj je w dobrym świetle. Niech Twoje zdjęcia będą smakowite same w sobie!
Zdjęcia zdjęciami, jednak nie rezygnuj z tekstów. Budowanie wizerunku marki nie może być oparte wyłącznie na warstwie wizualnej. Dlaczego Twoi goście powinni zamówić akurat to konkretne danie? W jaki sposób zaproponowana przez Ciebie promocja jest opłacalna dla gościa? W tekst wpleć swój najważniejszy przekaz – zależny od kuchni, jaką serwujesz, a tym samym odbiorców, do których trafiasz. Postaraj się nie powtarzać tych samych treści. Nie zapominaj, aby przy każdym poście była najważniejsza z Twojego punktu widzenia informacja: numer telefonu do zamówień. W dobie koronawirusa to must-have.
Dobrze jest mieć konkretną koncepcję na prowadzenie swojego Facebooka, jednak warto pomyśleć też o marketingu wirusowym. O viral marketingu dowiesz się z tekstu „Chcesz zdobyć nowych klientów? Poznaj marketing wirusowy”.
Wykorzystaj wszystkie możliwości
Myślisz też o niedrogiej reklamie, która przyniesie Ci większą ilość zamówień na dowóz? Ustaw reklamę na „Zachęć do dzwonienia”, wprowadź numer telefonu i skieruj ją w okolicę większych zakładów pracy, biurowców etc. Dopilnuj, aby wyświetlała się ok. godz. 11-12. Gdy wstawisz taką reklamę, użytkownikowi pojawi się specjalny przycisk – po jego kliknięciu telefon wybierze wskazany numer telefonu. Koszta nie muszą być duże, a dotrzesz do dużej ilości ludzi i rozwiniesz swój kanał delivery.
Przenieśmy się jednak na chwilę poza ramy Facebooka. Szczególnie w dobie koronawirusa zadbaj o to, aby wszelkie sieciowe narzędzia komunikacji były aktualne.
Zajrzyj na swoją wizytówkę w Google Moja Firma – opublikuj swoje menu i umieść zdjęcia dań na wynos. Działasz na Instagramie? Skorzystaj z Canvy i zaprojektuj kilka postów z podstawowymi informacjami o prowadzonych przez Ciebie wynosach.