• Logo blog gastronomiczny Bidfood Farutex
  • Kategorie

    • Bez kategorii
    • Gastronomia na bieżąco
    • Karta win
    • Marketing w gastronomii
    • Produkty dla gastronomii
    • Profile kuchni
    • Techniki kulinarne
    • Trendy gastronomiczne
    • Wywiady, felietony
  • Strony

    • Kontakt
    • O Bidfood Farutex
    • O blogu
  • Przejdź do systemu e-bidfood i poznaj ofertę produktów dla gastronomii - blog gastronomiczny Bidfood Farutex
  • Śledź nas w social mediach

  • Bidfood Farutex

    Oferta Bidfood Farutex

    Bidfood Farutex jest ogólnopolskim dostawcą rozwiązań i produktów dla gastronomii. W swojej ofercie posiada 10 tys. produktów polskich i zagranicznych dostawców. Kliknij i sprawdź!

  • Poznajmy się
    • O blogu
    • O Bidfood Farutex
  • Tematy
    • Produkty dla gastronomii
    • Trendy gastronomiczne
    • Techniki kulinarne
    • Wywiady, felietony
    • Marketing w gastronomii
    • Karta win
    • Zero waste w gastronomii
  • Rodzaje kuchni
    • Kuchnia azjatycka
    • Kuchnia francuska
    • Kuchnia hiszpańska
    • Kuchnia polska
    • Kuchnia włoska
    • Kuchnia nowoczesna
    • Kuchnia wegańska
    • Kuchnia wegetariańska
  • Popularne dania
    • Pizza
    • Sushi
    • Burgery
    • Makaron
  • Kontakt
  • Oferta Bidfood Farutex

Przygotuj projekt menu restauracji #GastroWskazówki

15-09-2020

Menu restauracji to więcej niż lista produktów okraszona cenami. Menu jest najlepszą wizytówką i jednocześnie potężnym narzędziem marketingowym – musi więc być dobrze zaprojektowane i solidnie przemyślane. Jak je przygotować, aby przyciągało wzrok i odpowiadało konceptowi restauracji?

Jakościowe menu, które będzie przyciągało klientów – to marzenie każdego właściciela lokalu gastronomicznego. Czy nie chcesz stworzyć czegoś prostego, ale jednocześnie fascynującego? Dobre menu restauracji zredukuje Twoje koszty i będzie znacznie wpływało na jakość wydawanych dań, dlatego musisz je dobrze zaplanować. 

Od czego zacząć? Oto kilka naszych podpowiedzi.

Spis treści

  1. Co zawrzeć w menu restauracji?
  2. Wygląd to podstawa
  3. Menu sezonowe
Przejdź do systemu e-bidfood i poznaj ofertę produktów dla gastronomii - blog gastronomiczny Bidfood Farutex

Co zawrzeć w menu restauracji?

Sercem każdego menu jest oczywiście jego treść. Kreując dania, pozwól sobie puścić wodze wyobraźni, ale nie zapomnij o potrzebach swoich klientów. Wybierz kilka opcji wegetariańskich, wegańskich i niskokalorycznych, nie zapomnij ustalić także kilku dań dla młodszych klientów. Staraj się unikać schematów – zaproponuj dzieciakom coś więcej niż zupę pomidorową i nuggetsy z kurczaka. 

Dobrym rozwiązaniem może być opcja zaserwowania dania z głównej karty w zmniejszonej porcji. W ten sposób dań dla dorosłych będą mogły skosztować również młodsi klienci.

Masz już ustalone dania, pora na opisanie ich w menu. Trzymaj się prostej zasady: krócej = lepiej. Nie rozwijaj poetyckich fraz (które święciły swoje triumfy w latach 90.) – nawet krótki opis jest w stanie zainteresować Twojego odbiorcę, jeśli dobrze dobierzesz słowa! Pamiętaj, że menu powinno być zrozumiałe, a nie skomplikowane. 

Menu restauracji

Wygląd to podstawa

Słowem-kluczem jest tu spójność. Jeśli Twoja restauracja ma już zaprojektowane logo i ustaloną kolorystykę (np. pomieszczenia), wykorzystaj je w projekcie. Dobrze, aby Twoje menu zawierało kilka nawiązań do lokalu. Znaczenie mają nawet takie drobne elementy, jak wybór czcionki czy ilustracji. Pamiętaj tylko, aby nie decydować się na zbyt skomplikowaną lub zbyt małą czcionkę – w ten sposób utrudnisz swoim gościom przeczytanie jadłospisu.

Nie bój się też czerpać z wizerunku marki. Prowadzisz restaurację z włoską kuchnią, amerykańską, a może azjatycką? Oddaj to na menu! W projekcie możesz wkomponować motywy graficzne oddające kuchnie tych krajów, ich specjały kulinarne, a nawet popkulturowe nawiązania. Pobaw się koncepcją!

Menu restauracji

Menu sezonowe

Zaprojektuj menu sezonowe na specjalne okazje. Zbliżają się Święta Bożego Narodzenia, Wielkanoc, wakacje, dzień matki, a może halloween? Dodatkowa karta lub po prostu wkładka będzie mile widziana przez Twoich klientów. Do święta dopasuj zarówno interesujące dania (np. foccacię z okazji dnia taty), napoje (również bezalkoholowe), jak i ceny. Rozwiniesz w ten sposób swoją standardową kartę i pokażesz swoim klientom, że zależy Ci na ich dobrym samopoczuciu.

#GastroWskazówkiGastronomiaHorecaRestauracja
Udostępnij

Marketing w gastronomii

Może Cię też zainteresować

Ryby od rana do wieczora. Poznaj trendy i pomysły na ryby w menu
10-03-2023
Waste management, czyli 7 kroków do ograniczenia strat żywności
02-03-2023
Gotowe desery dla gastronomii. Jakie słodkości wybierają goście i jak łączyć desery z winem – poznaj nasze wskazówki
22-02-2023
  • Przejdź do systemu e-bidfood i poznaj ofertę produktów dla gastronomii - blog gastronomiczny Bidfood Farutex
  • Kategorie

    • Bez kategorii
    • Gastronomia na bieżąco
    • Karta win
    • Marketing w gastronomii
    • Produkty dla gastronomii
    • Profile kuchni
    • Techniki kulinarne
    • Trendy gastronomiczne
    • Wywiady, felietony
  • Śledź nas w social mediach

  • Bidfood Farutex

    Oferta Bidfood Farutex

    Bidfood Farutex jest ogólnopolskim dostawcą rozwiązań i produktów dla gastronomii. W swojej ofercie posiada 10 tys. produktów polskich i zagranicznych dostawców. Kliknij i sprawdź!



  • Wprowadź swój adres e-mail, aby otrzymywać nasz newsletter!


  • Najnowsze posty

    • Ryby od rana do wieczora. Poznaj trendy i pomysły na ryby w menu
      10-03-2023
    • Waste management, czyli 7 kroków do ograniczenia strat żywności
      02-03-2023
    • Gotowe desery dla gastronomii. Jakie słodkości wybierają goście i jak łączyć desery z winem – poznaj nasze wskazówki
      22-02-2023
    • Rodzaje pizzy – przewodnik po smakach Włoch
      09-02-2023
  • Przejdź do systemu e-bidfood i poznaj ofertę produktów dla gastronomii - blog gastronomiczny Bidfood Farutex

© Copyright Farutex Sp. z o.o.