• Logo blog gastronomiczny Bidfood Farutex
  • Kategorie

    • Bez kategorii
    • Gastronomia na bieżąco
    • Karta win
    • Marketing w gastronomii
    • Produkty dla gastronomii
    • Profile kuchni
    • Techniki kulinarne
    • Trendy gastronomiczne
    • Wywiady, felietony
  • Strony

    • Kontakt
    • O Bidfood Farutex
    • O blogu
  • Przejdź do systemu e-bidfood i poznaj ofertę produktów dla gastronomii - blog gastronomiczny Bidfood Farutex
  • Śledź nas w social mediach

  • Bidfood Farutex

    Oferta Bidfood Farutex

    Bidfood Farutex jest ogólnopolskim dostawcą rozwiązań i produktów dla gastronomii. W swojej ofercie posiada 10 tys. produktów polskich i zagranicznych dostawców. Kliknij i sprawdź!

  • Poznajmy się
    • O blogu
    • O Bidfood Farutex
  • Tematy
    • Produkty dla gastronomii
    • Trendy gastronomiczne
    • Techniki kulinarne
    • Wywiady, felietony
    • Marketing w gastronomii
    • Karta win
    • Zero waste w gastronomii
  • Rodzaje kuchni
    • Kuchnia azjatycka
    • Kuchnia francuska
    • Kuchnia hiszpańska
    • Kuchnia polska
    • Kuchnia włoska
    • Kuchnia nowoczesna
    • Kuchnia wegańska
    • Kuchnia wegetariańska
  • Popularne dania
    • Pizza
    • Sushi
    • Burgery
    • Makaron
  • Kontakt
  • Oferta Bidfood Farutex

Jak promować restaurację na Instagramie? Trzy proste zasady

01-07-2020

Posiadanie konta w serwisie społecznościowym to dzisiaj niemal must-have każdego lokalu gastronomicznego. Zastanawiasz się, jak promować restaurację na Instagramie? Jak w każdym biznesie – najważniejsze są pomysł i wykonanie. Czas, start!

1 miliard – tylu użytkowników zarejestrowało się do dzisiaj w Instagramie. Mało? Weź pod uwagę, że serwis obchodził w październiku 2020 roku… 10. urodziny. Czym więc przyciąga do siebie Instagram?

Z wszystkich mediów społecznościowych jest tym, które najbardziej urzeka wyglądem – wodzi na pokuszenie fotografiami codzienności, jedzenia, z podróży… Jeśli więc chcesz być częścią tego świata, zastanów się, jak promować restaurację na Instagramie.

Przejdź do systemu e-bidfood i poznaj ofertę produktów dla gastronomii - blog gastronomiczny Bidfood Farutex

Na pytanie „jak promować restaurację na Instagramie” odpowiadasz: „gdy będę mieć ładne zdjęcie, to wrzucę post”? Takie podejście na 100% nie zadziała. Planowanie, planowanie i jeszcze raz planowanie! To jest klucz. Jeśli chcesz, aby Twoi goście zaglądali na Twój profil na Instagramie, zadbaj o dobrą treść, systematyczność postowania i spójność materiałów.

Spis treści

  1. Co postować na Instagramie?
  2. Jak często postować na Instagramie?
  3. Jak promować restaurację na Instagramie?
Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez Pod Niebieniem ☁️ (@pod.niebieniem)

Co postować na Instagramie

Pomysły mogą narodzić się wszędzie. Przemyśl, co wyróżnia Twój lokal, jakie specjały możesz zaoferować swoim gościom. Zależy Ci, aby pokazywać lunch dnia, czy może wolisz pokazywać hity swojego menu? Wolisz zdjęcia czy filmy? Odpowiadając na te pytania, będziesz w stanie stworzyć plan publikacji postów. Spisz wszystkie swoje pomysły, przeanalizuj działania konkurencji. Pomyśl, jakie są Twoje słabe i mocne strony?

Pamiętaj też, aby zwracać się do swoich gości, odpowiadać na ich pytania w komentarzach i wiadomościach prywatnych. Z rozmów mogą zrodzić się kolejne posty! Zachęcaj swoich gości do fotografowania siebie i potraw na swoich kanałach oraz oznaczania Twojego profilu. Nie wahaj się śledzić, kto zagląda na Twój profil, kto komentuje i co go interesuje. Aktywność Twoich gości na kanałach społecznościowych może pomóc Ci w zrozumieniu ich profilu.

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez Cały Gaweł CANTINE BAR CAFE (@calygawel)

Warto też przejrzeć kalendarz świąt – tych mniej typowych lub zwariowanych. Niech goście widzą, że chcesz być blisko nich i potrafisz otworzyć się nawet na najbardziej zaskakujące święta.

Jeśli jesteś w kontakcie ze swoimi gośćmi, poproś ich o informację zwrotną. O czym chcą być informowani? W jaki sposób? Może cotygodniowy post z menu lunchowym będzie strzałem w dziesiątkę? Nie bój się pytać!

Jak często postować na Instagramie

Zastanów się, jak często chcesz postować. Jeden raz dziennie, trzy razy w tygodniu? Skorzystaj ze statystyk konta, aby ustalić, która godzina publikacji będzie dla Ciebie odpowiednia. Plan publikacji postów pomoże Ci utrzymać stałą komunikację z gośćmi.

Rozgranicz też treści, które planujesz publikować jako regularne posty i jako InstaStories (formy graficzne, która ukazują się użytkownikowi w formie kilkusekundowych postów, znikających po 24 godz.). Warto rozdzielać te kanały w ramach jednego profilu tak, aby Twój gość chciał pozostać z Tobą dłużej.

Jeśli Twój plan postów uwzględnia promocje związane z ogólnopolskimi świętami, takimi jak Boże Narodzenie, Wielkanoc czy początek wakacji, przygotuj nie jeden, a kilka postów na ten temat – w ten sposób zapadniesz klientom w pamięć. Tylko pamiętaj, że co za dużo, to niezdrowo! Więcej wcale nie oznacza lepiej. W dobie ogromnej ilości bodźców z mediów społecznościowych goście nie chcą być zarzucani treściami z jednego źródła. Minimalizm nie jest zły!

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez GARDENBISTRO (@gardenbistro_sulechow)

Jak promować restaurację na Instagramie

Skoro mamy już „co” i „kiedy”, przyszedł czas na „jak”, czyli nasz gwóźdź programu. Na początek przeanalizuj konta marek na Instagramie, które wzbudzają Twój zachwyt. Zastanów się, jaki mają pomysł na siebie, w jaki sposób go realizują. Wybierają jeden filtr? Zdecydowały się na publikowanie zdjęć robionych w podobnym świetle? Zainspiruj się! 

Zapisz sobie wszystkie „za” i „przeciw”, jednocześnie analizując swój lokal. Czy Twoja zastawa będzie dobrze wyglądała na zdjęciach? Czy jesteś w stanie wygospodarować miejsce (kawałek blatu, stołu), w którym z powodzeniem sfotografujesz swoje dania? Nie bój się korzystać z wielu źródeł inspiracji, jednocześnie rezygnując z wrzucenia zdjęć „z internetu”. To najgorsze rozwiązanie – w ten sposób nie tylko nie prezentujesz gościom swojego lokalu, ale też udowadniasz, że nie masz w swojej ofercie ciekawych dań, skoro sięgasz po fotografie z Google. Pozostając przy temacie wyszukiwarki Google, koniecznie zawczasu załóż tam wizytówkę (więcej na ten temat przeczytasz tutaj).

Nie bój się też pokazywać ludzi: swoich pracowników i swoich klientów. Zdjęcia od kuchni, uśmiechnięci goście, kucharze czy kelnerzy z pewnością zachęcą do odwiedzenia lokalu.

Jeszcze zastanawiasz się nad tym, czy i jak promować restaurację na Instagramie? Zostawiamy Cię więc z wypowiedzią Piotra Papieża, Szefa Kuchni Akademii Kulinarnej Farutex, który w felietonie dla „Poradnika Restauratora” opowiedział o tym, dlaczego wygląd potrawy potrafi przesądzić o wyborze restauracji.

Smak powinien być najważniejszy, choć… coś, co nie jest estetycznie podane, nie będzie dobrze smakowało. Nie bez kozery mówi się, że jemy oczami. Nie można więc umniejszać znaczenia stylistyki talerza. To bardzo istotna część dania, która ma wpływ na jego smak. Potrawa musi być piękna, kolorowa, schludnie i czysto zaserwowana. 

HorecaInstagramMedia społecznościoweRestauracja
Udostępnij

Marketing w gastronomii

Może Cię też zainteresować

Jakie wino do owoców morza? Przewodnik dla szefów kuchni
07-02-2025
5 pomysłów na Black Friday w gastronomii. Sprawdź!
13-11-2024
Jak przygotować gęś – tradycyjnie czy orientalnie? Trendy na gęsinę w Twoim menu
23-10-2024
  • Przejdź do systemu e-bidfood i poznaj ofertę produktów dla gastronomii - blog gastronomiczny Bidfood Farutex
  • Kategorie

    • Bez kategorii
    • Gastronomia na bieżąco
    • Karta win
    • Marketing w gastronomii
    • Produkty dla gastronomii
    • Profile kuchni
    • Techniki kulinarne
    • Trendy gastronomiczne
    • Wywiady, felietony
  • Śledź nas w social mediach

  • Bidfood Farutex

    Oferta Bidfood Farutex

    Bidfood Farutex jest ogólnopolskim dostawcą rozwiązań i produktów dla gastronomii. W swojej ofercie posiada 10 tys. produktów polskich i zagranicznych dostawców. Kliknij i sprawdź!



  • Wprowadź swój adres e-mail, aby otrzymywać nasz newsletter!


  • Najnowsze posty

    • Jakie wino do owoców morza? Przewodnik dla szefów kuchni
      07-02-2025
    • 5 pomysłów na Black Friday w gastronomii. Sprawdź!
      13-11-2024
    • Jak przygotować gęś – tradycyjnie czy orientalnie? Trendy na gęsinę w Twoim menu
      23-10-2024
    • Wellbeing w profesjonalnej kuchni – jak dbać o dobrostan pracowników gastronomii
      01-10-2024
  • Przejdź do systemu e-bidfood i poznaj ofertę produktów dla gastronomii - blog gastronomiczny Bidfood Farutex

© Copyright Farutex Sp. z o.o.