Restauracja w sieci i jej komunikacja w czasach reżimu sanitarnego jest nie lada wyzwaniem. Narzędzia cyfrowe stały się obecnie jeszcze ważniejsze, ponieważ pomagają zdobyć zaufanie gości. Oto nasze porady i wskazówki, jak zadbać o komunikację restauracji w sieci.
Porady dot. prowadzenia restauracji w dobie koronawirusa znajdziesz w naszym e-booku „Jak przygotować lokal do ponownego otwarcia”. E-book możesz pobrać za darmo ze strony Akademii Kulinarnej Farutex. Restauracja w sieci to tylko część podjętych w nim problemów.
Spis treści
- Opowiedz prawdziwą historię
- Przejrzystość
- Restauracja w sieci… wideo
- Rezerwacje
- Restauracja w sieci a płatności zbliżeniowe
Opowiedz prawdziwą historię
Jeśli chcesz komunikować się z klientem online, pamiętaj, aby pokazać się od prawdziwej strony – Twoja komunikacja musi być autentyczna, rzeczywista. Wspólne doświadczenie zmagań z wirusem COVID-19 spowodowało, że goście są mniej skłonni do zaakceptowania „przesłodzonych” przekazów.
Przez czas narodowej izolacji Twoja restauracja wydawała posiłki dla lekarzy? Nie rezygnuj z tego – pokaż, że to nie była akcja na pokaz, angażując się w podobne projekty. W Twoim menu znajdowały się posiłki dla całej rodziny, np. w formie abonamentów na obiady? Również po kwarantannie ułatw zamawianie jedzenia dla kilku osób.
Przejrzystość
Jasno komunikuj – na swojej stronie internetowej i/lub w mediach społecznościowych – udogodnienia i środki bezpieczeństwa, które zostały wprowadzone w Twoim lokalu. W ten sposób dasz gościom pewność, że mogą zjeść posiłek w bezpiecznych warunkach. Nie wahaj się poruszyć takich kwestii, jak zachowanie odległości, rozwiązania higieniczne czy nowe zasady kontaktu między gośćmi a personelem. Używaj pozytywnego tonu przekazu.
Restauracja w sieci… wideo
Przygotuj film witający klientów (i oczywiście opublikuj go online, np. w wizytówce Google). Co warto w nim zamieścić?
- Opowiedz, jak razem z całym zespołem cieszysz się z powodu ponownego otwarcia,
- Przekaż, w jaki sposób zachowuje się zasady higieny i bezpieczeństwa żywności w Twoim lokalu,
- Pokaż, jak Twoi pracownicy myją ręce, czyszczą powierzchnie,
- Zaapeluj do gości, którzy nie czują się najlepiej, aby zostali w domu i zamówili jedzenie na wynos.
Rezerwacje
Pozwól swoim gościom zarezerwować miejsce z wyprzedzeniem – za pośrednictwem mediów społecznościowych, strony www, poczty e-mail lub wiadomości sms.
Restauracja w sieci a płatności zbliżeniowe
Pokaż w swoich mediach społecznościowych, że w Twoim lokalu można płacić bezgotówkowo. To ogromna zaleta! I dla stałych gości, i dla tych, którzy dopiero szukają lokalu gastronomicznego.
Zadbaj więc o terminal płatności kartą. Już go posiadasz? Upewnij się, że Twoi goście mogą również płacić najnowszymi metodami, takimi jak Apple Pay czy BLIK. To preferowane przez gości rozwiązanie – umożliwia bowiem płatności bezkontaktowe, a dodatkowo limit płatności zbliżeniowych wzrósł ostatnio do 100 zł. Jeśli gość musi zapłacić więcej niż 100 zł albo jego karta nie ma możliwości płatności zbliżeniowych, zdezynfekuj terminal przed i po dokonaniu płatności.