Kontynuujemy cykl artykułów na temat oferty „wynosowej” i „dowozowej”. Dzisiaj skupimy się na ich wyglądzie i promocji. Cel? Podnieść wartość dania na wynos lub w dowozie!
Jemy oczami – to fakt. Chcesz wiedzieć, co zrobić, aby uzyskać piękny efekt na talerzu i jednocześnie zwiększyć wartość dań serwowanych na wynos lub w dowozie? Skorzystaj z pięciu naszych wskazówek.
Spis treści
- Zadbaj o odpowiednie opakowania
- Przemyśl prezentację dania na wynos
- A jeśli przy samodzielnym składaniu dania na wynos jesteśmy…
- Pokaż w menu wszelkie plusy
- Na koniec – wykorzystaj wszystkie możliwe narzędzia do promowania
Zadbaj o odpowiednie opakowania
Serwując dania na wynos lub w dowozie, pakujesz je do opakowań styropianowych? Koniecznie to zmień! Przecież gdy serwujesz dania gościom stacjonarnie, dbasz o odpowiednią zastawę: wybierasz tę, która pasuje do Twojego lokalu, np. elegancką, nowoczesną czy klasyczną, prawda? Wybierz więc bardziej nowoczesne opakowania, a najlepiej ekologiczne (tutaj pisaliśmy o ekologicznych pudełkach). Dzięki temu zabiegowi Twój klient będzie miał wrażenie wyższych standardów, co pozwoli Ci na większą elastyczność w ustaleniu cen menu.
Przemyśl prezentację dania na wynos
Liczy się każdy innowacyjny sposób wychodzący poza standardowe ramy – na przykład przez optyczne dodanie daniu wysokości. Pomyśl, czy nie zwiększyć ilości użytych opakowań, pozwalając gościom złożyć danie samodzielnie w domu na talerzu. Jeśli zdecydujesz się na taki krok, dobrym pomysłem będzie przygotowanie kilku zdjęć prezentujących możliwe ułożenie dania. Takie zdjęcie razem z odręcznym podpisem „Szef kuchni życzy smacznego!” z pewnością zostanie na długo zapamiętane.
A jeśli przy samodzielnym składaniu dania na wynos jesteśmy…
Zapewnij swoim gościom element zaskoczenia! Dla przykładu: na deser serwujesz kruchą kulę czekoladową z owocowym sosem? Zasugeruj klientowi, aby podgrzał sos przed polaniem. Będzie to oryginalna i ekscytująca wartość dodana. Przygotuj nawet specjalny tutorial i opublikuj go na swoim profilu Facebooku czy Instagramie. Potrzeba matką wynalazków!
Pokaż w menu wszelkie plusy
Twoje dania są w 100% wegańskie? Używasz tylko jajek-zerówek? A może w Twoim menu są wyłącznie dania certyfikowane przez Polskie Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej? Wszystkimi certyfikatami, akredytacjami czy znakami pochwal się w swoim internetowym menu (tutaj znajdziesz informację, jak przygotować internetową wersję menu), które zostały przyznane składnikom Twoich dań. Dobrym przykładem mogą być jajka z wolnego wybiegu.
Na koniec – wykorzystaj wszystkie możliwe narzędzia do promowania
Jeśli w Twoim lokalu goście mogą zamawiać dania wyłącznie telefonicznie, zachęcaj ich do zamówienia czegoś więcej, np. napojów czy deserów – podobnie, jak działo się to podczas osobistej wizyty w Twoim lokalu. Zasugeruj swoim gościom pasujące dodatki, opowiedz o najnowszej promocji, a nawet dorzuć do zamówienia coś ekstra. Niech czują się zaopiekowani. Zdobywając w ten sposób klientów, koniecznie zachęć ich do pozostawienia komentarza na Twojej stronie internetowej, w social mediach lub w wizytówce Google. Im więcej pozytywnych opinii, tym większym zaufaniem cieszy się Twój lokal i tym korzystniejszy jest Twój wizerunek.
Masz dodatkowe pytania o ofertę dań na wynos? Skontaktuj się z nami, pomożemy znaleźć kreatywny plan działania dla Twojej restauracji. Sprawdź też nasze dotychczasowe artykuły dotyczące gastronomii w czasach koronawirusa:
- sześć pomysłów na lockdown, w których dzielimy się sposobami na zwiększenie przychodów lokalu gastronomicznego;
- podpowiedzi, jak promować własną markę na Facebooku, aby zwiększyć ruch na stronie, a także zwiększyć ilość zamówień;
- krótki poradnik delivery – czyli wszystkie podstawowe informacje, które pomogą Ci wystartować z dowozami;
- informacje o tarczy antykryzysowej – dowiedz się, na jakie wsparcie możesz liczyć.