Zastanawiasz się, jak wspomóc swój biznes – restaurację czy hotel – w Google? Szybkim i efektywnym rozwiązaniem jest wizytówka w Google Moja Firma. Oto krótki poradnik, jak dodać restaurację do Google i założyć e-wizytówkę!
Zgodnie z najnowszymi danymi aż 93% polskich internautów szuka w wyszukiwarce Google potrzebnych informacji. Ta druzgocąca przewaga w dużej mierze spowodowana jest wieloma narzędziami ułatwiającymi użytkownikom korzystanie z zasobów internetu. Jedną z takich usług jest Google Moja Firma.
Spis treści
E-wizytówka w sieci – czym jest
W obiegowej opinii Google Moja Firma to „tylko wizytówka”. Tymczasem dla restauratorów i przedstawicieli branży hotelarsko-gastronomicznej Google Moja Firma jest darmowym narzędziem, które może nie tylko przekazać informację, ale także skierować klienta pod same drzwi czy umożliwić mu rezerwację. W hotelu zachęci do odwiedzin, a w restauracji do złożenia zamówienia… Uzupełniony profil to podstawa!
W oficjalnych materiałach można znaleźć informację, że Google Moja Firma „zwiększa widoczność obiektu w wyszukiwarce”. Co to znaczy? To proste: przy wpisaniu w Google (i na komputerze stacjonarnym, i w telefonie) nazwy restauracji znajdziemy osobną zakładkę, która wskaże nam poszukiwane miejsce. Ta osobna zakładka, zwana wizytówką, jest widoczna na górze strony pod sekcją reklam – zawsze!
Takie rozwiązanie niesie korzyści dla obu stron. Restauracja nie musi płacić za reklamę w sieci wyszukiwania, aby móc pokazać się w pełnej okazałości. Internauci zaś nie muszą przeskakiwać ze strony na stronę, aby zdobyć najpotrzebniejsze informacje.
Utworzenie i późniejsze zarządzanie wizytówką Google wymaga założenia konta w Google. Co ważne, konto w Google wiąże ze sobą wiele narzędzi (Dysk, Mapy, Dokumenty, YouTube i inne), więc jeśli korzystasz np. z poczty Gmail, z pewnością posiadasz konto Google.
Wizytówka Google – jak założyć?
Aby założyć wizytówkę, przygotuj wszystkie potrzebne informacje. Od Twojej wizytówki dzieli Cię już tylko kilka formularzy do wypełnienia! Jak dodać restaurację do Google? Oto cztery pierwsze kroki:
- Wpisz nazwę swojej firmy. Google sprawdzi, czy zakładasz wizytówkę od zera, czy może Twój lokal posiada już wizytówkę. Jeśli zakładasz nową, zostaniesz poproszony(-a) o zaakceptowanie warunków korzystania z usługi i politykę prywatności. Pamiętaj, aby nazwa Twojego lokalu była poprawnie wpisana i jednolita również w innych miejscach, np. serwisach do rezerwowania noclegu czy zamawiania jedzenia na wynos. To ważne z wizerunkowego punktu widzenia. Poza tym Twój biznes musi posiadać fizyczny adres – głównie ze względu na późniejszą weryfikację wizytówki, która często odbywa się przez wysłanie kartki z kodem weryfikacyjnym właśnie na podany adres.
- Wybierz kategorię, która najlepiej opisuje Twoją firmę. Jaką działalność prowadzisz? Wybierz jedną z sugerowanych przez Google. Możliwości są setki: w zależności od restauracyjnej kuchni (tex mex, japońska, włoska etc.), rodzaju serwowanych w menu dań (desery lodowe, falafele, śniadania, a może z bufetem?), typu (restauracja brasserie, sushi z przenośnikiem taśmowym / hotel kapsułowy, hotel dla kotów), preferencji gości (restauracja dla rodzin, z daniami na wynos, z miejscem do tańca, hotel na wydłużony pobyt) czy… lokalizacji (restauracja teatralna, na parostatku, hotel na lotnisku). Później możesz zmienić kategorię lub dodać ich więcej.
- Odpowiedz „tak” lub „nie” na pytanie, czy chcesz dodać lokalizację, którą klienci mogą odwiedzić, np. sklep lub biuro. Jeśli zaznaczysz „tak”, system poprosi Cię o wpisanie prawidłowego adresu.
- Uzupełnij dane kontaktowe, które chcesz, aby były wyświetlane klientom. Najważniejszy jest kontaktowy numer telefonu oraz aktualny adres Twojej strony internetowej (jeśli takową posiadasz).
Najważniejsze kroki za Tobą! Pora na weryfikację wizytówki. Możesz wybrać jeden z kilku sposobów, np. wysłanie kartki z kodem na podany adres lub połączenie telefoniczne. Potwierdzenie wizytówki od razu ją uruchomi.
Wizytówka założona… Co dalej?
To jeszcze nie koniec pracy. Warto wejść w widok główny i uzupełnić pozostałe elementy:
- Godziny otwarcia: ustaw te standardowe, jak i niestandardowe, czyli związane z obowiązującymi w Polsce świętami państwowymi.
- Opis: krótkie info o Twojej działalności.
- Datę otwarcia: by klienci wiedzieli, jakie jest Twoje doświadczenie.
- Dostępne opcje, atrybuty, oferty, menu: w tym miejscu Google sugeruje odpowiedzi tak, aby najbardziej odpowiadały prowadzonemu przez Ciebie biznesowi, np. dania na miejscu, na wynos, dostawa, dostawa bezdotykowa lub odbiór na zewnątrz. Google Moja Firma stale się rozwija i możliwe, że w przyszłości zostaną dodane nowe pola do wypełnienia. Zaglądaj na bieżąco!
- Zdjęcia: przejrzyj wszystkie kategorie (wnętrze, zewnątrz, żywność i napoje etc.) i uzupełnij je zgodnie z przeznaczeniem.
I już! Udało Ci się założyć wizytówkę Google. W ciągu trzech dni powinna być widoczna w wyszukiwarce (czasem aktualizuje się nawet po 15 minutach). Dbaj o nią, aktualizuj na bieżąco i informuj o zmianach, ofertach czy nowościach. Każdy wpis dostarcza odbiorcom nowych treści i umożliwia poznanie lepiej Twojego biznesu. Skorzystaj z tej opcji!