• Logo blog gastronomiczny Bidfood Farutex
  • Kategorie

    • Bez kategorii
    • Gastronomia na bieżąco
    • Karta win
    • Marketing w gastronomii
    • Produkty dla gastronomii
    • Profile kuchni
    • Techniki kulinarne
    • Trendy gastronomiczne
    • Wywiady, felietony
  • Strony

    • Kontakt
    • O Bidfood Farutex
    • O blogu
  • Przejdź do systemu e-bidfood i poznaj ofertę produktów dla gastronomii - blog gastronomiczny Bidfood Farutex
  • Śledź nas w social mediach

  • Bidfood Farutex

    Oferta Bidfood Farutex

    Bidfood Farutex jest ogólnopolskim dostawcą rozwiązań i produktów dla gastronomii. W swojej ofercie posiada 10 tys. produktów polskich i zagranicznych dostawców. Kliknij i sprawdź!

  • Poznajmy się
    • O blogu
    • O Bidfood Farutex
  • Tematy
    • Produkty dla gastronomii
    • Trendy gastronomiczne
    • Techniki kulinarne
    • Wywiady, felietony
    • Marketing w gastronomii
    • Karta win
    • Zero waste w gastronomii
  • Rodzaje kuchni
    • Kuchnia azjatycka
    • Kuchnia francuska
    • Kuchnia hiszpańska
    • Kuchnia polska
    • Kuchnia włoska
    • Kuchnia nowoczesna
    • Kuchnia wegańska
    • Kuchnia wegetariańska
  • Popularne dania
    • Pizza
    • Sushi
    • Burgery
    • Makaron
  • Kontakt
  • Oferta Bidfood Farutex

Wizytówka Google dla restauracji i hotelu – co i jak

12-06-2020

Zastanawiasz się, jak wspomóc swój biznes – restaurację czy hotel – w Google? Szybkim i efektywnym rozwiązaniem jest wizytówka w Google Moja Firma. Oto krótki poradnik, jak dodać restaurację do Google i założyć e-wizytówkę!

Zgodnie z najnowszymi danymi aż 93% polskich internautów szuka w wyszukiwarce Google potrzebnych informacji. Ta druzgocąca przewaga w dużej mierze spowodowana jest wieloma narzędziami ułatwiającymi użytkownikom korzystanie z zasobów internetu. Jedną z takich usług jest Google Moja Firma.

Spis treści

  1. E-wizytówka w sieci – czym jest
  2. Wizytówka Google – jak założyć?
  3. Wizytówka założona… Co dalej?
Przejdź do systemu e-bidfood i poznaj ofertę produktów dla gastronomii - blog gastronomiczny Bidfood Farutex

E-wizytówka w sieci – czym jest

W obiegowej opinii Google Moja Firma to „tylko wizytówka”. Tymczasem dla restauratorów i przedstawicieli branży hotelarsko-gastronomicznej Google Moja Firma jest darmowym narzędziem, które może nie tylko przekazać informację, ale także skierować klienta pod same drzwi czy umożliwić mu rezerwację. W hotelu zachęci do odwiedzin, a w restauracji do złożenia zamówienia… Uzupełniony profil to podstawa!

W oficjalnych materiałach można znaleźć informację, że Google Moja Firma „zwiększa widoczność obiektu w wyszukiwarce”. Co to znaczy? To proste: przy wpisaniu w Google (i na komputerze stacjonarnym, i w telefonie) nazwy restauracji znajdziemy osobną zakładkę, która wskaże nam poszukiwane miejsce. Ta osobna zakładka, zwana wizytówką, jest widoczna na górze strony pod sekcją reklam – zawsze! 

Takie rozwiązanie niesie korzyści dla obu stron. Restauracja nie musi płacić za reklamę w sieci wyszukiwania, aby móc pokazać się w pełnej okazałości. Internauci zaś nie muszą przeskakiwać ze strony na stronę, aby zdobyć najpotrzebniejsze informacje.

Utworzenie i późniejsze zarządzanie wizytówką Google wymaga założenia konta w Google. Co ważne, konto w Google wiąże ze sobą wiele narzędzi (Dysk, Mapy, Dokumenty, YouTube i inne), więc jeśli korzystasz np. z poczty Gmail, z pewnością posiadasz konto Google.

Wizytówka Google – jak założyć?

Aby założyć wizytówkę, przygotuj wszystkie potrzebne informacje. Od Twojej wizytówki dzieli Cię już tylko kilka formularzy do wypełnienia! Jak dodać restaurację do Google? Oto cztery pierwsze kroki:

  1. Wpisz nazwę swojej firmy. Google sprawdzi, czy zakładasz wizytówkę od zera, czy może Twój lokal posiada już wizytówkę. Jeśli zakładasz nową, zostaniesz poproszony(-a) o zaakceptowanie warunków korzystania z usługi i politykę prywatności. Pamiętaj, aby nazwa Twojego lokalu była poprawnie wpisana i jednolita również w innych miejscach, np. serwisach do rezerwowania noclegu czy zamawiania jedzenia na wynos. To ważne z wizerunkowego punktu widzenia. Poza tym Twój biznes musi posiadać fizyczny adres – głównie ze względu na późniejszą weryfikację wizytówki, która często odbywa się przez wysłanie kartki z kodem weryfikacyjnym właśnie na podany adres.
Wpisz nazwę swojego biznesu - Blog Bidfood Farutex
  1. Wybierz kategorię, która najlepiej opisuje Twoją firmę. Jaką działalność prowadzisz? Wybierz jedną z sugerowanych przez Google. Możliwości są setki: w zależności od restauracyjnej kuchni (tex mex, japońska, włoska etc.), rodzaju serwowanych w menu dań (desery lodowe, falafele, śniadania, a może z bufetem?), typu (restauracja brasserie, sushi z przenośnikiem taśmowym / hotel kapsułowy, hotel dla kotów), preferencji gości (restauracja dla rodzin, z daniami na wynos, z miejscem do tańca, hotel na wydłużony pobyt) czy… lokalizacji (restauracja teatralna, na parostatku, hotel na lotnisku). Później możesz zmienić kategorię lub dodać ich więcej.
Wybierz kategorię swojego biznesu - Blog Bidfood Farutex
  1. Odpowiedz „tak” lub „nie” na pytanie, czy chcesz dodać lokalizację, którą klienci mogą odwiedzić, np. sklep lub biuro. Jeśli zaznaczysz „tak”, system poprosi Cię o wpisanie prawidłowego adresu.
Wizytówka Google - czy chcesz dodać lokalizację, którą można odwiedzić - Blog Bidfood Farutex
  1. Uzupełnij dane kontaktowe, które chcesz, aby były wyświetlane klientom. Najważniejszy jest kontaktowy numer telefonu oraz aktualny adres Twojej strony internetowej (jeśli takową posiadasz).

Najważniejsze kroki za Tobą! Pora na weryfikację wizytówki. Możesz wybrać jeden z kilku sposobów, np. wysłanie kartki z kodem na podany adres lub połączenie telefoniczne. Potwierdzenie wizytówki od razu ją uruchomi.

Wizytówka założona… Co dalej?

To jeszcze nie koniec pracy. Warto wejść w widok główny i uzupełnić pozostałe elementy:

  • Godziny otwarcia: ustaw te standardowe, jak i niestandardowe, czyli związane z obowiązującymi w Polsce świętami państwowymi.
  • Opis: krótkie info o Twojej działalności.
  • Datę otwarcia: by klienci wiedzieli, jakie jest Twoje doświadczenie.
  • Dostępne opcje, atrybuty, oferty, menu: w tym miejscu Google sugeruje odpowiedzi tak, aby najbardziej odpowiadały prowadzonemu przez Ciebie biznesowi, np. dania na miejscu, na wynos, dostawa, dostawa bezdotykowa lub odbiór na zewnątrz. Google Moja Firma stale się rozwija i możliwe, że w przyszłości zostaną dodane nowe pola do wypełnienia. Zaglądaj na bieżąco!
  • Zdjęcia: przejrzyj wszystkie kategorie (wnętrze, zewnątrz, żywność i napoje etc.) i uzupełnij je zgodnie z przeznaczeniem.
Wizytówka Google Moja Firma - ustawienie atrybutów Blog Bidfood Farutex

I już! Udało Ci się założyć wizytówkę Google. W ciągu trzech dni powinna być widoczna w wyszukiwarce (czasem aktualizuje się nawet po 15 minutach). Dbaj o nią, aktualizuj na bieżąco i informuj o zmianach, ofertach czy nowościach. Każdy wpis dostarcza odbiorcom nowych treści i umożliwia poznanie lepiej Twojego biznesu. Skorzystaj z tej opcji!

GastronomiaGoogleHorecaHotelMedia społecznościoweRestauracja
Udostępnij

Marketing w gastronomii

Może Cię też zainteresować

Jakie wino do owoców morza? Przewodnik dla szefów kuchni
07-02-2025
5 pomysłów na Black Friday w gastronomii. Sprawdź!
13-11-2024
Jak przygotować gęś – tradycyjnie czy orientalnie? Trendy na gęsinę w Twoim menu
23-10-2024
  • Przejdź do systemu e-bidfood i poznaj ofertę produktów dla gastronomii - blog gastronomiczny Bidfood Farutex
  • Kategorie

    • Bez kategorii
    • Gastronomia na bieżąco
    • Karta win
    • Marketing w gastronomii
    • Produkty dla gastronomii
    • Profile kuchni
    • Techniki kulinarne
    • Trendy gastronomiczne
    • Wywiady, felietony
  • Śledź nas w social mediach

  • Bidfood Farutex

    Oferta Bidfood Farutex

    Bidfood Farutex jest ogólnopolskim dostawcą rozwiązań i produktów dla gastronomii. W swojej ofercie posiada 10 tys. produktów polskich i zagranicznych dostawców. Kliknij i sprawdź!



  • Wprowadź swój adres e-mail, aby otrzymywać nasz newsletter!


  • Najnowsze posty

    • Jakie wino do owoców morza? Przewodnik dla szefów kuchni
      07-02-2025
    • 5 pomysłów na Black Friday w gastronomii. Sprawdź!
      13-11-2024
    • Jak przygotować gęś – tradycyjnie czy orientalnie? Trendy na gęsinę w Twoim menu
      23-10-2024
    • Wellbeing w profesjonalnej kuchni – jak dbać o dobrostan pracowników gastronomii
      01-10-2024
  • Przejdź do systemu e-bidfood i poznaj ofertę produktów dla gastronomii - blog gastronomiczny Bidfood Farutex

© Copyright Farutex Sp. z o.o.