Już za kilka godzin skończy się 2020 rok. Zanim jednak trafi do historii, wróć razem z nami do najchętniej czytanych tekstów na blogu gastronomicznym. Gastronomia 2020 roku zaskoczyła wielu!
Gastronomia 2020 roku obfitowała w mnóstwo inspiracji: o produktach, o trendach czy nawet o marketingu w biznesie. Sporo jednak tekstów zdeterminowały trwające obostrzenia dla gastronomii. Pisaliśmy o tym, na jaką pomoc z tarczy można liczyć, jak wejść w rynek delivery czy o tym, jakie pomysły warto wdrożyć w lockdownie.
Zanim więc rozpocznie się rok 2021, przejrzyj z nami najpopularniejsze teksty z bloga. Może zaskoczymy Cię czymś nowym?
Artykuły o produktach
„Kiszonki z całego świata. 15 najciekawszych dań i napojów” – trudno o zdrowszy sposób na obróbkę warzyw i owoców niż kiszenie. W tekście omawiamy 15 najlepszych fermentowanych przysmaków z całego świata, m.in. kuchni szwedzkiej, japońskiej, koreańskiej czy islandzkiej.
„#gastrowskazówki – ciasto na pizzę dla gastronomii” – przygotowanie idealnego ciasta na pizzę może być niezłym wyzwaniem. Dlatego razem z profesjonalnym pizzaiolo przygotowaliśmy kilkanaście wskazówek, które pozwolą wypiec pizzę doskonałą. Jest co nieco o tym, dlaczego pizza ma powierzchowne plamki, twarde ranty lub jest spieczona.
„Produkty wege dla gastronomii, czyli nie tylko sojowe kiełbaski” – jak wskazują trendy rynkowe, dieta wege zdobędzie jeszcze większą popularność. Produktów wege dla gastronomii będzie więc przybywać. Poza tym zwiększająca się oferta wegańskich i wegetariańskich produktów pokazuje, że wybranie diety roślinnej nie oznacza utraty jakichkolwiek dań i smaków z menu. Jakie więc nowości czekają na restauratorów? Sprawdź.
„Jaka mąka do pizzy? Porozmawiajmy o farinie” – farina to podstawa włoskiej tradycji kulinarnej. Wszak włoska pizza zawojowała świat właśnie za sprawą chrupiącego, delikatnego ciasta, którego sekretem jest drobno mielona mąka typu 00. Zatem jaka mąka do pizzy sprawdzi się najlepiej?
Trendy
„Najpopularniejsze dania na wynos. Zobacz analizę dostawców” – delivery to obecnie najszybciej rozwijający się kanał gastronomii. Zastanawiasz się, na jakie potrawy postawić w menu? Jakie są najpopularniejsze dania na wynos? Zobacz, co o polskim rynku delivery piszą Pyszne.pl, Uber Eats i Stava.
„Wszystko, co chcesz wiedzieć o comfort food” – comfort food jak żadne inne jedzenie podczas pandemii zdobyło popularność na całym świecie, również w Polsce. Bo kto nie chciałby sięgnąć po potrawy, które powodują dobre samopoczucie, budzą pozytywne skojarzenia, wiążą się z domową kuchnią? W tekście przybliżamy to pojęcie i rozwiewamy wszelkie wątpliwości.
„Kuchnie wirtualne, cloud kitchen… Wszystkie za i przeciw” – ghost kitchen, cloud kitchen, kuchnie wirtualne – Tobie też te określenia obiły się o uszy? Nazywają one ten sam trend, który szturmem zdobywa kolejne kraje. Nie bez kozery jest także fakt, że w dobie koronawirusa ghost kitchen w USA zostały okrzyknięte ratunkiem dla branży. Czy na naszych oczach rodzi się rewolucja w profesjonalnej kuchni? Niewykluczone.
„Żywność funkcjonalna – więcej o tym gastronomicznym trendzie” – dzisiejsi konsumenci – szczególnie podczas pandemii – chcą wiedzieć, w jaki sposób spożywane produkty wpływają na ich zdrowie. Odpowiedzią na tę potrzebę jest żywność funkcjonalna. Zainteresowanie tematem zdrowego jedzenia rośnie stopniowo, ale co ważniejsze, zapotrzebowanie na żywność powoli zaczyna wykraczać poza samo dostarczanie organizmowi energii.
Gastronomia 2020 a marketing
„Serwujesz makarony włoskie? Zakochasz się w tych Instagramach” – wśród potraw, które sprawdzają się w delivery, to pizza i makarony są w absolutnym topie. W swoim lokalu serwujesz makarony na wynos? W artykule zaprezentowaliśmy pięć kont na Instagramie, które warto obserwować i się nimi inspirować.
„Darmowe narzędzie do tworzenia menu restauracji? Oto Canva!” – menu jest najlepszą wizytówką i jednocześnie potężnym narzędziem marketingowym. Musi więc być dobrze zaprojektowane i solidnie przemyślane. Szczególnie liczy się to w czasie pandemii, gdy trzeba być elastycznym i tworzyć indywidualne oferty pod różne święta. Jak przygotować menu szybko, darmowo i efektowanie? Przeczytaj.
„Jak promować restaurację na Instagramie” i „Jak promować restaurację na Facebooku” – posiadanie konta w serwisie społecznościowym to dzisiaj niemal must-have każdego lokalu gastronomicznego. Jeśli ciągle zastanawiasz się, w jaki sposób promować tam swoją restaurację, zajrzyj do obu tekstów. Szczegółowo omawiamy złote zasady prowadzenia profilu na Instagramie i Facebooku.