• Logo blog gastronomiczny Bidfood Farutex
  • Kategorie

    • Bez kategorii
    • Gastronomia na bieżąco
    • Karta win
    • Marketing w gastronomii
    • Produkty dla gastronomii
    • Profile kuchni
    • Techniki kulinarne
    • Trendy gastronomiczne
    • Wywiady, felietony
  • Strony

    • Kontakt
    • O Bidfood Farutex
    • O blogu
  • Przejdź do systemu e-bidfood i poznaj ofertę produktów dla gastronomii - blog gastronomiczny Bidfood Farutex
  • Śledź nas w social mediach

  • Bidfood Farutex

    Oferta Bidfood Farutex

    Bidfood Farutex jest ogólnopolskim dostawcą rozwiązań i produktów dla gastronomii. W swojej ofercie posiada 10 tys. produktów polskich i zagranicznych dostawców. Kliknij i sprawdź!

  • Poznajmy się
    • O blogu
    • O Bidfood Farutex
  • Tematy
    • Produkty dla gastronomii
    • Trendy gastronomiczne
    • Techniki kulinarne
    • Wywiady, felietony
    • Marketing w gastronomii
    • Karta win
    • Zero waste w gastronomii
  • Rodzaje kuchni
    • Kuchnia azjatycka
    • Kuchnia francuska
    • Kuchnia hiszpańska
    • Kuchnia polska
    • Kuchnia włoska
    • Kuchnia nowoczesna
    • Kuchnia wegańska
    • Kuchnia wegetariańska
  • Popularne dania
    • Pizza
    • Sushi
    • Burgery
    • Makaron
  • Kontakt
  • Oferta Bidfood Farutex

Jak przyciągnąć klientów do pizzerii? Checklista marketingowa

28-07-2021

Pizza raczej nieprędko zniknie z kulinarnych list przebojów. Zastanawiasz się, jak przyciągnąć klientów do pizzerii i zwiększyć sprzedaż pizzy? Przygotuj odpowiedni plan marketingowy.

Pizza jest daniem, które od kilku lat zajmuje pierwsze lokaty na listach popularności. W trakcie lockdownu to właśnie pizzerie notowały najwięcej zamówień (o najpopularniejszych daniach na wynos możesz przeczytać tutaj). Jeśli szukasz pomysłów na to, jak przyciągnąć klientów do pizzerii, rozreklamować swój lokal i zwiększyć liczbę zamówień – to artykuł dla Ciebie! Zobacz, w jakie marketingowe narzędzia warto zainwestować, a które należy usprawnić.

Spis treści

  1. Jak przyciągnąć klientów do pizzerii? Zadbaj o porządek w menu
  2. Profesjonalne zdjęcia
  3. Łączone pakiety, promocyjne oferty
  4. Jak przyciągnąć klientów do pizzerii? Zaktualizuj dane w sieci
  5. Zaangażowanie w interakcję z konsumentami
  6. Jak przyciągnąć klientów do restauracji? Media społecznościowe
Przejdź do systemu e-bidfood i poznaj ofertę produktów dla gastronomii - blog gastronomiczny Bidfood Farutex

Jak przyciągnąć klientów do pizzerii? Zadbaj o porządek w menu

Menu to Twoja wizytówka. Postaraj się więc, aby była schludna, logiczna i zrozumiała. Estetyka jest tak samo ważna jak treść – menu powinno być czytelne, mieć odpowiednio duże litery i stosowne zdjęcia. Chcesz wiedzieć więcej, jak zaprojektować swoją kartę? Przeczytaj tekst:

Przygotuj projekt menu restauracji #GastroWskazówki

Projektując swoje menu, postaraj się wczuć w rolę swojego gościa. Czy tekst jest przejrzysty, a wszystkie dania zostały odpowiednio wyeksponowane? Jeśli oferujesz pizzę wegańską, wegetariańską, bezglutenową lub bezlaktozową – koniecznie oznacz je w swojej karcie. To niesłychanie ważna informacja dla Twoich gości! O tym, jak zaprezentować dania wege w swojej karcie, napisaliśmy w artykule:

Vegan nie tylko dla wegan. Jak wyróżnić dania wegańskie w menu restauracji?
Jak przyciągnąć klientów do pizzerii? Sprawdź checklistę marketingową - blog gastronomiczny Bidfood Farutex

Profesjonalne zdjęcia

Pizza jest niezwykle wdzięcznym obiektem do fotografowania. Profesjonalny fotograf przygotuje serię zdjęć Twoich potraw i dań, koktajli czy deserów. Baza zdjęć przyda Ci się w każdym momencie. Chcesz zrobić zdjęcia samodzielnie? To nie problem. Przygotuj odpowiednią zastawę, zatroszcz się o kadr i światło. O tym, jak sfotografować pizzę i inne dania przeczytasz w tekście:

Jak zrobić ładne zdjęcia jedzenia w restauracji?

Łączone pakiety, promocyjne oferty

Twoja oferta nie musi ograniczać się do kolejnych pomysłów na pizze. Dodaj do swojej karty menu przekąski, zestaw koktajli, smoothie albo idealnie dopasowane wina. Przygotuj ofertę dla rodziny lub grup powyżej 10 osób. Pomyśl też o przygotowaniu boxów tematycznych, np. na konkretne wydarzenia. Może zbliżają się święta, wielkie wydarzenia sportowe lub rodzinne eventy? Kreatywność to klucz! O tym, jakie zaskakujące pomysły i ciekawe promocje funkcjonują na świecie, przeczytasz w artykule:

Włoska pizza inspiruje! 5 zaskakujących pomysłów ze świata
Jak przyciągnąć klientów do pizzerii? Sprawdź checklistę marketingową - blog gastronomiczny Bidfood Farutex

Jak przyciągnąć klientów do pizzerii? Zaktualizuj dane w sieci

Nic tak bardzo nie irytuje internautów, jak nieaktualne dane miejsc, do których chcą się wybrać. Dlatego zawczasu sprawdź aktualność swoich podstawowych danych: godzin otwarcia, adresu, telefonu. Połóż szczególny nacisk na wizytówki w Google, Tripadvisor i innych podobnych portalach.

Wizytówka Google dla restauracji i hotelu – co i jak

Zaangażowanie w interakcję z konsumentami

Stwórz strategię interakcji z klientami. Poznaj, jakie formy komunikacji preferuje Twoja grupa docelowa: SMS, Facebook, TikTok czy może zupełnie inne? A jeśli już zachęcisz swoich gości do działania, poproś o opinie. W ten sposób poprawisz swoją widoczność w sieci.

Obawiasz się negatywnych komentarzy? Sprawdź nasz poradnik: 

5 porad na negatywne opinie restauracji w internecie
Marketing wirusowy w gastronomii - na czym polega? Sprawdź! - blog gastronomiczny Bidfood Farutex

Jak przyciągnąć klientów do restauracji? Media społecznościowe

Jeśli zastanawiasz się, jak wypromować pizzerię, skorzystaj z narzędzi, które dają media społecznościowe. Chcesz codziennie publikować posty? Wykorzystaj narzędzia do automatyzacji. Ułatwi to płynne publikowanie ważnych dla Ciebie materiałów, a Ty zaoszczędzisz swój czas. 

Media społecznościowe to także reklama, dlatego dobrze sprofilowane kampanie pomogą rozkręcić wizerunek pizzerii w sieci. Dzięki niewielkiemu wkładowi finansowemu nie tylko zwiększysz swoje zasięgi, ale też zdobędziesz nowych klientów.

Jak promować restaurację na Facebooku?
Jak promować restaurację na Instagramie? Trzy proste zasady
PizzaPizzeria
Udostępnij

Marketing w gastronomii

Może Cię też zainteresować

Wywiad z Antonio Pappalardo — pizzaiolo oraz właścicielem pizzerii La Cascina dei Sapori & Inedito
17-04-2024
Wywiad z Jędrzejem Lewandowskim, właścicielem pizzerii Zielona Górka w Pabianicach
12-06-2023
Rodzaje pizzy – przewodnik po smakach Włoch
09-02-2023
  • Przejdź do systemu e-bidfood i poznaj ofertę produktów dla gastronomii - blog gastronomiczny Bidfood Farutex
  • Kategorie

    • Bez kategorii
    • Gastronomia na bieżąco
    • Karta win
    • Marketing w gastronomii
    • Produkty dla gastronomii
    • Profile kuchni
    • Techniki kulinarne
    • Trendy gastronomiczne
    • Wywiady, felietony
  • Śledź nas w social mediach

  • Bidfood Farutex

    Oferta Bidfood Farutex

    Bidfood Farutex jest ogólnopolskim dostawcą rozwiązań i produktów dla gastronomii. W swojej ofercie posiada 10 tys. produktów polskich i zagranicznych dostawców. Kliknij i sprawdź!



  • Wprowadź swój adres e-mail, aby otrzymywać nasz newsletter!


  • Najnowsze posty

    • Jakie wino do owoców morza? Przewodnik dla szefów kuchni
      07-02-2025
    • 5 pomysłów na Black Friday w gastronomii. Sprawdź!
      13-11-2024
    • Jak przygotować gęś – tradycyjnie czy orientalnie? Trendy na gęsinę w Twoim menu
      23-10-2024
    • Wellbeing w profesjonalnej kuchni – jak dbać o dobrostan pracowników gastronomii
      01-10-2024
  • Przejdź do systemu e-bidfood i poznaj ofertę produktów dla gastronomii - blog gastronomiczny Bidfood Farutex

© Copyright Farutex Sp. z o.o.