Pizza raczej nieprędko zniknie z kulinarnych list przebojów. Zastanawiasz się, jak przyciągnąć klientów do pizzerii i zwiększyć sprzedaż pizzy? Przygotuj odpowiedni plan marketingowy.
Pizza jest daniem, które od kilku lat zajmuje pierwsze lokaty na listach popularności. W trakcie lockdownu to właśnie pizzerie notowały najwięcej zamówień (o najpopularniejszych daniach na wynos możesz przeczytać tutaj). Jeśli szukasz pomysłów na to, jak przyciągnąć klientów do pizzerii, rozreklamować swój lokal i zwiększyć liczbę zamówień – to artykuł dla Ciebie! Zobacz, w jakie marketingowe narzędzia warto zainwestować, a które należy usprawnić.
Spis treści
- Jak przyciągnąć klientów do pizzerii? Zadbaj o porządek w menu
- Profesjonalne zdjęcia
- Łączone pakiety, promocyjne oferty
- Jak przyciągnąć klientów do pizzerii? Zaktualizuj dane w sieci
- Zaangażowanie w interakcję z konsumentami
- Jak przyciągnąć klientów do restauracji? Media społecznościowe
Jak przyciągnąć klientów do pizzerii? Zadbaj o porządek w menu
Menu to Twoja wizytówka. Postaraj się więc, aby była schludna, logiczna i zrozumiała. Estetyka jest tak samo ważna jak treść – menu powinno być czytelne, mieć odpowiednio duże litery i stosowne zdjęcia. Chcesz wiedzieć więcej, jak zaprojektować swoją kartę? Przeczytaj tekst:
Projektując swoje menu, postaraj się wczuć w rolę swojego gościa. Czy tekst jest przejrzysty, a wszystkie dania zostały odpowiednio wyeksponowane? Jeśli oferujesz pizzę wegańską, wegetariańską, bezglutenową lub bezlaktozową – koniecznie oznacz je w swojej karcie. To niesłychanie ważna informacja dla Twoich gości! O tym, jak zaprezentować dania wege w swojej karcie, napisaliśmy w artykule:
Profesjonalne zdjęcia
Pizza jest niezwykle wdzięcznym obiektem do fotografowania. Profesjonalny fotograf przygotuje serię zdjęć Twoich potraw i dań, koktajli czy deserów. Baza zdjęć przyda Ci się w każdym momencie. Chcesz zrobić zdjęcia samodzielnie? To nie problem. Przygotuj odpowiednią zastawę, zatroszcz się o kadr i światło. O tym, jak sfotografować pizzę i inne dania przeczytasz w tekście:
Łączone pakiety, promocyjne oferty
Twoja oferta nie musi ograniczać się do kolejnych pomysłów na pizze. Dodaj do swojej karty menu przekąski, zestaw koktajli, smoothie albo idealnie dopasowane wina. Przygotuj ofertę dla rodziny lub grup powyżej 10 osób. Pomyśl też o przygotowaniu boxów tematycznych, np. na konkretne wydarzenia. Może zbliżają się święta, wielkie wydarzenia sportowe lub rodzinne eventy? Kreatywność to klucz! O tym, jakie zaskakujące pomysły i ciekawe promocje funkcjonują na świecie, przeczytasz w artykule:
Jak przyciągnąć klientów do pizzerii? Zaktualizuj dane w sieci
Nic tak bardzo nie irytuje internautów, jak nieaktualne dane miejsc, do których chcą się wybrać. Dlatego zawczasu sprawdź aktualność swoich podstawowych danych: godzin otwarcia, adresu, telefonu. Połóż szczególny nacisk na wizytówki w Google, Tripadvisor i innych podobnych portalach.
Zaangażowanie w interakcję z konsumentami
Stwórz strategię interakcji z klientami. Poznaj, jakie formy komunikacji preferuje Twoja grupa docelowa: SMS, Facebook, TikTok czy może zupełnie inne? A jeśli już zachęcisz swoich gości do działania, poproś o opinie. W ten sposób poprawisz swoją widoczność w sieci.
Obawiasz się negatywnych komentarzy? Sprawdź nasz poradnik:
Jak przyciągnąć klientów do restauracji? Media społecznościowe
Jeśli zastanawiasz się, jak wypromować pizzerię, skorzystaj z narzędzi, które dają media społecznościowe. Chcesz codziennie publikować posty? Wykorzystaj narzędzia do automatyzacji. Ułatwi to płynne publikowanie ważnych dla Ciebie materiałów, a Ty zaoszczędzisz swój czas.
Media społecznościowe to także reklama, dlatego dobrze sprofilowane kampanie pomogą rozkręcić wizerunek pizzerii w sieci. Dzięki niewielkiemu wkładowi finansowemu nie tylko zwiększysz swoje zasięgi, ale też zdobędziesz nowych klientów.