Na całym świecie, coraz częściej także w Polsce, restauracje otwierają się w Wielkanoc. Na przestrzeni ostatnich lat znacząco zmienił się sposób świętowania. Wielu ludzi odchodzi od gotowania na święta. Zamiast tego, podczas dni wolnych, woli cieszyć się czasem spędzonym z rodziną i przyjaciółmi. A restauracje łączą jedno i drugie – oferują pyszne potrawy bez konieczności spędzenia godzin w kuchni oraz przestrzeń do spędzenia czasu z bliskimi.
Decyzja o otwarciu restauracji na święta należy do właściciela i jego załogi. Jeśli dysponujesz rękami chętnymi do pracy, zorganizuj Wielkanoc w restauracji. Taka inicjatywa zyskuje coraz większe zainteresowanie. Miała też w tym udział pandemia i wzrost sprzedaży dań cateringowych. Konsumenci, nawet tradycjonaliści, odkrywają korzyści takiego rozwiązania. Znacząca część społeczeństwa decyduje się na wyjazdy świąteczne, co już jakiś czas temu zauważyły hotele, które prześcigają się w ofertach świątecznych.
Konsumenci chętnie korzystają z propozycji świątecznego cateringu. To popularna i ciesząca się ogromnym powodzeniem opcja. Jeśli interesuje Cię organizacja cateringu wielkanocnego, ale nie masz pomysłu, jak go skutecznie promować, przeczytaj nasz zeszłoroczny tekst „Catering wielkanocny 2021 – jak go wypromować? 5 wskazówek”.
Spis treści
- Koszyczek wielkanocny z restauracji
- Restauracja otwarta na święta – oferta wielkanocna
- Śniadanie wielkanocne w restauracji
- Świąteczna atmosfera i dekoracje
- Wielkanoc w restauracji – atrakcje
- Jak promować Wielkanoc w restauracji – wskazówki marketingowe
- Menu wielkanocne dla restauracji
Koszyczek wielkanocny z restauracji
Wielu konsumentów poszukuje już nie tylko gotowych dań na rodzinne spotkania. Restauracje i cateringi zaczynają serwować także koszyczki wielkanocne. Jest to wspaniała możliwość na wypromowanie swoich produktów. Jak możesz robić to przez cały rok, przeczytasz w tekście „Zestawy DIY z restauracji. Czy warto mieć je w swojej ofercie?”. W zabieganych czasach gotowe święconki przygotowane i udekorowane przez specjalistów to sprytne i wygodne rozwiązanie. To, jaką ścieżkę wybierzesz zależy od Ciebie. Możesz sprzedawać gotowe, jednakowe zestawy lub dać możliwość wyboru i skomponowania własnego koszyczka na bazie dostępnych produktów. Tradycyjne, ekologiczne czy wegetariańskie koszyczki wychodzą naprzeciw oczekiwaniom współczesnych klientów.
Restauracja otwarta w święta – oferta wielkanocna
Oferta świąteczna zależy od tego, w jakich godzinach otwarty będzie Twój lokal. Niektóre restauracje organizują wyłącznie śniadania wielkanocne. I jest to ciekawa opcja. Wystarczy ustalić wielkanocne menu i wypromować ofertę w mediach społecznościowych.
Drugi obóz restauratorów nie organizuje śniadań wielkanocnych, ale otwiera swoje lokale popołudniu i przyjmuje gości wielkanocnym obiadem lub świąteczną, trzydaniową kolacją. Jakim kluczem kierować się podczas doboru odpowiednich dań? Warto postawić na tradycję, pamiętając jednocześnie o trendach. Charakter wiosennych świąt koniecznie podkreślaj sezonowymi produktami, a także cudownymi mikroliśćmi i mikroziołami.
Śniadanie wielkanocne w restauracji
Jeśli zdecydujesz się otworzyć restaurację wyłącznie na wielkanocne śniadanie, możesz zaproponować szwedzki bufet z wielkanocnymi potrawami. Warto postawić na klasyczne dania. W końcu Wielkanoc jest silnie wpisana w polską kulturę. Nie znaczy to jednak, że nie możesz przemycić kilku przekąsek w unowocześnionej formie.
Zanim otworzysz restaurację w Wielkanoc, przeprowadź zapisy. By organizacja wielkanocnego śniadania w restauracji przebiegła sprawnie musisz wiedzieć, ilu gości masz się spodziewać. Określ ramy czasowe – wyznacz godziny, w których serwujesz wielkanocne potrawy i podaj jedną cenę za udział w śniadaniu. To najpraktyczniejsze rozwiązanie. Są to święta rodzinne, trzeba wziąć pod uwagę, że wiele osób przybędzie z dziećmi. Cena za posiłek dla najmłodszych gości powinna być zatem odpowiednio niższa.
Świąteczna atmosfera i dekoracje
Zadbaj i o nią. Otwarcie restauracji w Wielkanoc zobowiązuje. Pamiętaj, że goście, którzy przybędą w święta do lokalu prawdopodobnie zdecydowali się na taką opcję, by poczuć atmosferę wielkanocnego świętowania, na której stworzenie nie mieli czasu (lub ochoty) w domu. Dlatego to tutaj szukać będą elementów przypominających o uroczystym charakterze spotkania. Postaw zatem na świąteczne, świeże akcenty, takie jak stroiki z rzeżuchy czy naturalne dekoracje w postaci jaj. Spraw, by goście poczuli się tego dnia wyjątkowo, włącz nastrojową muzykę w tle. Niech Twój lokal podkreśla wielkanocny klimat, ale nim nie krzyczy. Pastelowe obrusy, serwety, świeże kwiaty, elegancka zastawa w neutralnym kolorze to wymarzone tło dla rodzinnych, wielkanocnych spotkań. Postaraj się też o serdeczny nastrój.
Wielkanoc w restauracji – atrakcje
Jeśli Twoja restauracja będzie otwarta na święta, warto pomyśleć o atrakcjach. Goście na pewno zwrócą uwagę na to podczas wyboru lokalu idealnego do wielkanocnego świętowania. Zapewnij animacje dla najmłodszych, takie jak malowanie jajek, tworzenie wielkanocnych stroików i dekoracji czy – jeśli warunki na to pozwalają – szukanie wielkanocnych jajek. Stolik z kolorowankami to zawsze dobry pomysł. Wszystko zależy od możliwości, ale nawet najdrobniejsze podkreślenie wyjątkowej atmosfery, będzie pozytywnie odebrane przez gości. Może zaaranżujesz spotkanie dzieci z wielkanocnym zającem, który wręczy im symboliczne upominki? Świetnie sprawdzi się też przygotowana z tej okazji fotobudka – jej koszt jest niewielki, a taka atrakcja z pewnością będzie cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Daj się zapamiętać klientom – niech uwiecznią świąteczny pobyt w Twoim lokalu, publikując zdjęcia na swoich mediach społecznościowych. Zyskasz rozgłos i dodatkową reklamę.
Pamiętaj, atrakcje nie muszą być drogie, ale powinny być pomysłowe. Nie zawyżaj kosztów, postaw na kreatywne rozwiązania.
Jak promować Wielkanoc w restauracji – wskazówki marketingowe
Jak zawsze, warto postawić na media społecznościowe. Jeśli Twoja restauracja my być otwarta w Wielkanoc, najpierw nagłośnij ofertę świąteczną. Warto ogłosić taką inicjatywę, podać wielkanocne menu, przewidziane atrakcje i uruchomić zapisy. Wiele osób nie ma jeszcze wielkanocnych planów, a wizja przygotowywania świąt na własną rękę nie jest dla nich kusząca. Możesz zatem wypromować w swoim lokalu akcję „Wielkanoc last minute”.
Idealną okazją do promocji będzie też konkurs, np. fotograficzny lub loteria. Jako nagrodę zaproponuj koszyk ze specjałami restauracji. Zorganizuj konkurs dziecięcych prac – pamiętaj, by przygotować upominek dla każdego uczestnika.
Dobrze widziane będzie także pożegnanie gości symbolicznym prezentem – ciastkiem, mini mazurkiem lub innym restauracyjnym specjałem – konfiturą czy pasztetem w małym słoiczku.
Menu wielkanocne dla restauracji
Potrzebujesz pomysłów na świąteczny bufet? Służymy garścią inspiracji idealnych na tę okazję.
DANIA NA CIEPŁO
- tradycyjny żurek na naturalnym zakwasie z jajkiem
- zupa krem chrzanowy
- rosół
- biała kiełbasa z dodatkami: ćwikłą i chrzanem
- pierogi
- bigos z boczkiem i wędzoną śliwką
- rolada śląska z kluskami i modrą kapustą lub kiszonkami
DANIA NA ZIMNO
- jajka (!) – w wydaniu na miękko, ale przede wszystkim faszerowane. Czym? W ostrym wydaniu (np. z pastą wasabi czy chili), klasycznym (z majonezem i szczypiorem lub koperkiem), oryginalnym (faszerowane mieszanką serów), zdrowym (farsz z awokado i cebulą), a także w pozostałych opcjach: z łososiem i koperkiem, z burakami i chrzanem czy z musem grzybowym
- sałatka jarzynowa
- pasztet z żurawiną
- wędzone wędliny
- schab ze śliwką
- galaretki z drobiem lub rybą – idealnie będą prezentowały się te w kształcie jajka
- konfitowane udko z kaczki
- śledzie w różnych odsłonach
- twarożek ze szczypiorkiem lub rzodkiewką
- grzanki z różnymi rodzajami past – z awokado, grzybową czy rybną
- sandacz marynowany
- świeże warzywa
- domowy smalec, ogórki, pieczywo
SŁODKOŚCI
- babki wielkanocne
- mazurek
- sernik
- naleśniki z serem
- racuchy z jabłkami
- domowe dżemy i konfitury
- miody
- tarta z masą kajmakową i orzechami
Pomyśl nad swoim wielkanocnym menu. Może zorganizujesz Wielkanoc w lokalu, a może zainspirujesz się dziś i przygotujesz ją za rok? Cokolwiek zdecydujesz, w naszym systemie e-bidfood.pl znajdziesz wszystkie potrzebne produkty.