[AKTUALIZACJA: 13.11.2024 r.]
Black Friday zbliża się wielkimi krokami. Nie wiesz, jakie działania zaplanować, aby wyróżnić się na lokalnym rynku? Poznaj 5 pomysłów na Black Friday w gastronomii.
Black Friday przypada w ostatni piątek listopada. Oczywiście najwięcej marketingowego szumu usłyszysz właśnie w ten dzień, ale… przecież nic nie stoi na przeszkodzie, aby promocje wydłużyć na cały weekend, a nawet tydzień!
Na jakie aktywności postawić, aby przyciągnąć do siebie stałych gości i zdobyć nowych? Zobacz nasze propozycje, być może Cię zainspirują.
Spis treści
- Black Friday w gastronomii — czarne menu
- Coś ekstra na Czarny Piątek
- Rabaty w wybranych godzinach
- Darmowa dostawa na wynos w ramach Black Friday
- Zestaw swój zestaw
Black Friday w gastronomii — czarne menu
Zaplanuj specjalną kartę dla swoich gości! W jaki sposób? Jednym z pomysłów jest przygotowanie dań z produktów, które są w czarnym kolorze lub barwione na czarno. Wystarczy kilka z nich, aby stworzyć wiele apetycznych potraw.
Czarny makaron zabarwiony sepią lukrecją to świetny wybór. Warto połączyć go delikatnymi rybami i owocami morza, np. małżami czy krewetkami.
Ryż czarny jest uznawany przez dietetyków i lekarzy za superfood. Ma wytrawny, lekko orzechowy smak. Z czarnego ryżu możesz przygotować hiszpańską paellę czy ryżowy pudding kokosowy.
Czarne bułeczki bao są wykorzystywane głównie w kuchniach azjatyckich. Sprawdzają się zarówno w foodtruckach, jak i stacjonarnych restauracjach.
Quinoa czarna (komosa ryżowa) może być składnikiem zup i dań jednogarnkowych, bazą sałatek czy zapiekanek na słono i słodko. Sprawdzi się też w deserach, a nawet ciastach.
Czarny sezam charakteryzuje się nieco intensywniejszym smakiem od sezamu białego, jest lekko orzechowy, słodki i pozbawiony gorzkawego posmaku. Stanowi bardzo popularny składnik wielu dań kuchni azjatyckiej, ale świetnie sprawdzi się też w farszach, deserach, surówkach i sałatkach.
Czarna bułka do burgera sprawia, że burger zyskuje zupełnie inny charakter. To świetny pomysł, aby wyróżnić swoje menu i przyciągnąć uwagę gości! Jakie dobrać do niego dodatki? Możesz pozostać przy klasycznym zestawie, ale również zaproponować bardziej wyszukane, np. w stylu orientalnym bądź śródziemnomorskim.
Czarne trufle uszlachetniają smak wielu dań. Będą eleganckim dodatkiem do bruschetty, makaronów i mięs.
Czarny kawior masago lub tobiko stosowane i podawane zamiennie są popularnym dodatkiem do sushi i sashimi (np. wykończeniem uramaków czy nadzieniem do rolek kalifornijskich). Mogą być też doskonałym elementem blinów, dressingów, sałatek, past i tostów.
Czarną sól kala namak pokochali przede wszystkim weganie, ponieważ świetnie imituje zapach jajka. Jest nierafinowana, nie zawiera przeciwzbrylaczy. Wykorzystaj ją w sosach, zupach, curry czy gulaszach wegańskich.
Coś ekstra na Czarny Piątek
Zarówno sklepy internetowe, jak i lokale gastronomiczne stawiają w Black Friday na rabaty. To oczywiste rozwiązanie – kto nie lubi promocji? Skoro wszyscy stawiają właśnie na obniżki, Ty spróbuj innego podejścia. Zaoferuj swoim gościom coś ekstra!
Dobrym rozwiązaniem będzie darmowy napój lub deser za zamówienie powyżej wskazanej kwoty, albo własnoręcznie robione ciasteczka do kawy (np. włoskie biscotti). Jeśli serwujesz pizzę, możesz w gratisie dorzucić jeden dodatek. A jeśli burgera – frytki. Z pewnością znajdziesz odpowiednie rozwiązanie dla siebie!
A jeśli jednak wolisz sięgnąć po zniżki, to zaproponuj…
Rabaty w wybranych godzinach
Black Friday zgodnie ze swoją nazwą zawsze przypada w piątek. Zwykle w tym dniu tygodnia największe obłożenie lokalu przypada na popołudnie. Dlatego też warto „czarnopiątkową” zniżkę ograniczyć godzinowo – tym bardziej że rabat 10% czy 20% z pewnością przyciągnie klientów. Obniż ceny swoich dań w wybranych przez siebie godzinach, gdy w Twoim lokalu nie ma największego obłożenia.
Możesz też zdecydować się na rabaty malejące, np. 30% od godziny 12:00, który zmniejsza się o 10% co godzinę.
Darmowa dostawa w ramach Black Friday
Jeśli sprzedajesz dania na wynos, zaoferuj w ramach Black Friday dostawę za darmo – bez ograniczeń kwotowych. Ten pomysł będzie strzałem w dziesiątkę w przypadku pizzerii, burgerowni, restauracji sushi czy casual bistro.
Zestaw swój zestaw
To prosty sposób na zwiększenie rachunku. Zaoferuj swoim gościom proste zestawy dnia – niekoniecznie lunchowe. Możesz dobrać czarną kawę z tortem kawowym, przystawkę z zupą serwowane na czarnych talerzach, wiśniowy deser z ciemnoczerwonym winem. Wybierz taki pakiet, który zaskoczy Twoich stałych klientów.