Przygotowujesz catering eventowy? Zadbaj o to, aby Twoja oferta była konkurencyjna i interesująca. Przygotowaliśmy dla Ciebie specjalną checklistę, z którą zorganizujesz każdy, nawet najbardziej wymagający catering na eventy.
Catering eventowy to niesłychanie zróżnicowana obsługa gastronomiczna. Klienci mogą zamawiać catering na eventy z rozmaitych okazji: świąt, wydarzeń okolicznościowych (wesela, urodziny dziecka), spotkań integracyjnych w plenerze czy jubileuszy. Każde wydarzenie będzie miało inny klimat, a co za tym idzie – inne menu.
Jak urozmaicić ofertę cateringu na eventy, aby nie utrudnić sobie pracy? Skorzystaj z naszej pięciopunktowej checklisty!
Spis treści
- Zadbaj o produktowe wsparcie w cateringu na eventy
- Dopasuj catering na eventy do formy i firmy
- Małe butelki górą
- Postaw na opcje specjalne
- Catering na eventy a ekologia
1. Zadbaj o produktowe wsparcie w cateringu na eventy
W przypadku cateringu eventowego liczy się każda minuta. Oszczędność czasu to oszczędność pieniędzy, dlatego warto sięgnąć po takie rozwiązania produktowe, które przyspieszą Twoją pracę.
Idealnym rozwiązaniem będą więc produkty po wstępnej obróbce, jak obrane warzywa i owoce, lub odpowiednio porcjowane – gotowe do wyłożenia lub przetworzenia, np. nuggetsy czy bazy do zup. Niezależnie jednak od tego, jak duże wydarzenie obsługujesz (i jak duży zespół zatrudniasz), strzałem w dziesiątkę będą produkty w dużych opakowaniach.
2. Dopasuj catering na eventy do formy i firmy
Każda obsługa cateringowa jest inna. Dlatego zanim zaczniesz tworzyć menu, dokładnie poznaj potrzeby swojego klienta. Zapewne w zdecydowanej części zleceń wymagania będą się powielać: sale konferencyjne i przerwy kawowe, finger foody na urodziny dziecka, weselne „talerzyki”… Jednak pojawią się też wyjątki od reguły.
Za każdym razem zastanów się więc nad rozwiązaniem, które idealnie odpowie na zapotrzebowanie. Klient szuka czegoś wyjątkowego na piknik lub festyn pracowniczy? Postaw na azjatycki street food, który zdobywa coraz większą popularność w plenerze. Chcesz zaskoczyć ofertą? Dobrym pomysłem w organizacji imprez plenerowych będą perfekcyjnie chłodzone wina z kija. Impreza ma mieć konkretny, nawiązujący do wskazanej kuchni styl? W stylu francuskim wybierz deski serów, we włoskim różne rodzaje pizzy, a w japońskim – wegańskie sushi. Wszystko jest kwestią koncepcji!
3. Małe butelki górą
Pandemia koronawirusa szczególnie wpłynęła na potrzeby klientów związane z bezpieczeństwem żywności. Jeśli stawiasz więc na wydzielone porcje jedzenia, zdecyduj się również na napoje w małych pojemnościach. Tak, również wina! Oferta winiarska jest coraz większa, więc z pewnością znajdziesz coś odpowiedniego np. na organizację konferencji.
4. Postaw na opcje specjalne
Niezależnie od tego, jak liczna będzie obsługiwana przez Ciebie impreza, z pewnością znajdą się na niej osoby, które zdecydowały się na jedną z diet specjalnych. Aby żaden z zaproszonych gości nie poczuł się wykluczony, zadbaj o przygotowanie opcji wegetariańskich, wegańskich, bezglutenowych czy bezlaktozowych. I to zarówno w kwestii jedzenia, jak i napojów (dobrym przykładem są tutaj wina wegańskie lub koktajle bezalkoholowe). Możesz sięgnąć po takie produkty, jak alternatywy mięsa, tofu albo mleka roślinne.
5. Catering na eventy a ekologia
Ekologiczne materiały nie są nowością na rynku, jednak z roku na rok zapotrzebowanie na nie wzrasta (również z powodu zmian w prawie). Wybierz więc takie naczynia i sztućce, które są „eco-friendly”: z papieru, bagassy, bambusa czy liści palmowych. Świetnym rozwiązaniem są jadalne talerze i miski z otrębów pszennych. To ciekawy dodatek do oferty, który rozwiązuje problem niepotrzebnych odpadów.